HW Insulator

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 879
L

Lord Owen

Vad tycker ni om de täckena?
Har ni Rambo eller Amigo Insulator? Skillnad mellan dem?

:bump:

Sv: HW Insulator

Det är dom "vanliga" termotäckena va? som i rambo finns i typ 150, 300 o nåt tjockare oxå va?
i så fall har jag ett sånt 150 g, som är kanon. ligger jättebra o är ganska varmt trots att det är tunt (perfekt att ha om man har varmt i stallet eller höst/milda vinternätter).
Har oxå ett jättetjockt termotäcke (blå/vitt-rutigt) från Rhino som oxå e kanon! helt klart värda priset.

Amigo har jag inget, så vet inte hur dom e.

Har inget själv men vet flera som har Insulator och som är mycket nöjda med dom (Horseware Insulator som finns på www.hastshoppen.se) Jag tror det som skiljer är slittåligheten.
Funderar själv på ett Amigo Insulator med 150 g foder. :)

När du nu också funderar på det då tipsar jag dig om att det är billigast på www.stromsbergsgard.se :) De har dessutom om mellandagsrea och 15% på Amigo Insulatortäckena.

Jo jag vet att de finns där också ;)
Ska jag köpa mitttäcke tänkte jag åka direkt till butiken också.
Ligger väll runt 5-6 mil ifrån mig (vet inte exakt vart affären ligger då jag inte var där ännu) för då kan jag spana in alla snygga täcken på en gång !! *dreggel* :p

Och så kommer du hem med 5 st istället för 1? :p
Eller du kanske har bättre självkontroll än jag har i sådana sammanhang. :D

Haha nåt mer kanske det blir men inte FEM st i alla fall :p
Alltså, tyvärr måste jag låta plånboken styra också.. :smirk:
Annars hade jag nog kommit hem 10 ;)

Haha, jag har knappt råd med något just nu men vaddå...
Det jobbigaste just nu är väl att hästkräket har 16 täcken och bara hälften passar men jag hittar ingen att sälja resten till. :crazy:
Studiebidrag och extrajobb är min nyckel till shopping. :devil:

16 st täcken !! OJ ! :D

Har du testat att annonsera ut dom på blocket eller bukes annonssida då? Vad är det för täcken föresten? :) (PM:a om du vill ;) )

Haha mamma knycker halva mitt studiebidrag varje månad :p
näee då men det sparas på ett visst konto, så jag får bara uttnytja typ hälften. Fast hon betalar i of hela hästen åt mig då. Jag vill ha ett extrajobb jag med men enda tillfälle att jobba extra är nästan under sommaren för min del :(

Går i skolan typ 6 mil hem ifrån och pendlar dit (naturbruk-häst går ja) så mitt tåg går kvart i sju på morgonen och jag är inte hemma förens vid kvart i fem på em mån-tor :crazy: Sedan är det liksom stallet som gäller, tar kanske 2 tim att rida, sköta, mocka etc.
och så ska man göra läxor osv. (i of har vi nästan inga men i af :p )

:angel: Shettisen har 3 täcken. Stora hästen har som sagt 16 st.

Nä, jag har inte orkat. :p
Ska se om jag kan knåpa ihop en lista men det är ju bara typ vintertäcket i strl 135 som är något finare. Det är silvergråflammigt (ska vara så) och är från Horseguard tror jag (men är inte säker). Sedan är det ett nättäcke, ett fleecetäcke, ett ulltäcke och 2 olika regntäcken (Jacson och TM), allt i strl 145. Allt det är kvar sedan gamla hästen och så är det lite som jag fått med den nuvarande men som blivit för litet (till om täckena från FÖRRA vintern håller han på att växa ur i bogen :confused: ).

Jag jobbar en helg i månaden (under terminerna) och lite på loven och så men jag har en väldigt bra lön. :banana: Får runt 2000 kr i månaden i studiestöd också. :D

Ah okej, ja har en massa fleecetäcken o så redan :p
Men ja behöver nytt regn först o främst eg. Men jag är ruskigt sugen på just HW/Amigo Insulator m. 150 g fodring.

Gött hörredu!! Ja vill också ha peeengar :p
Hur kan du få så mkt i studiestöd ?? :confused:
Var har du ditt extrajobb nånstanns?? :D

cactuspower skrev:
Ah okej, ja har en massa fleecetäcken o så redan :p
Men ja behöver nytt regn först o främst eg. Men jag är ruskigt sugen på just HW/Amigo Insulator m. 150 g fodring.

Gött hörredu!! Ja vill också ha peeengar :p
Hur kan du få så mkt i studiestöd ?? :confused:
Var har du ditt extrajobb nånstanns?? :D

Ja, det är det jag menar. Vem vill ha ett beg. fleecetäcke liksom? :crazy: Jag vill också ha Insulator, är så himla billigt också. Fast jag funderar fortfarande på om jag behöver det.. Har ett HP thermoinnetäcke som är ett av de mysko täcken han vuxit ur.. :confused:

Jag bor på Åland. :p
Det är lite annorlunda här.. Mer pengar. ;)
Jag jobbar på eckerölinjen, en färja som går mellan Grisslehamn och Åland om du vet vad jag pratar om?

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
221
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 548
Senast: Fiorano
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 040
Senast: Sassy
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka