Hyra häst

C

cessi63

Någon som har erfarenhet av att hyra häst, längre eller kortare perioder? Tex har jag sett att sommarridlägers hästar hyrs ut under vinterhalvåret.
Vad ska man tänka på, vad kan man vänta sig etc? :rofl:
 
Jag har hyrde en ponny (anv. bilden) från ett ridläger i sommmras. Jag har varot där flera år innan så hon har koll på mig och jag vet att det fungerar. Fråga om du vill veta något!
 
Jag har hyrt en ponny från en ponnytravskola under sommaren. Då hade jag henne på sommarbete. :cool:

Jag fick ta ansvar för att försäkra och sko henne, men ponnytravklubben skulle betala om hon får någon sjukdom eller skada som inte jag rår för. Skulle hon skadat sig och det var mitt fel skulle jag fått betala.

Var noga med att skriva kontrakt! Om du struntar i det kan du i värsta fall få betala tusenlappar för sådant som hästägaren gjort fel! :mad:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 722
Senast: nullo-modo
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: mysboll
·
Juridik & Ekonomi Vi ska ev hyra ut ett mindre hus på gården. Vad behöver man tänka på? Kallhyra. 3 mån uppsägningstid. Sen då?
2
Svar
35
· Visningar
1 962
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp