Hyra ut bilen privat

Vissa bekanta brukar hyra via appar (där det är privatpersoner som alltså hyr ut sina bilar, lite som Airbnb men för fordon).

Jag skulle icke hyra ut min bil.

Det är så många människor som kör som idioter. Folk kan inte fickparkera, tycker att det inte gör så mycket om det "tar i lite" fram eller bak när de parkerar, folk slår upp dörrar i sidan på andra bilar och olika hinder. Så NEJ absolut inte.
 
Jag har nog mest lite svårt att förstå lönsamheten i det. Kollade lite på vad bilar motsvarande min kostar att hyra per dygn och helt ärligt tror jag det finns enklare sätt att tjäna snabba pengar. Jag passar hundar för högre dygnspris än så och då slipper jag risken som blir när man lånar ut sin bil till någon.
 
Jag har nog mest lite svårt att förstå lönsamheten i det. Kollade lite på vad bilar motsvarande min kostar att hyra per dygn och helt ärligt tror jag det finns enklare sätt att tjäna snabba pengar. Jag passar hundar för högre dygnspris än så och då slipper jag risken som blir när man lånar ut sin bil till någon.
Så mycket roligare att passa en hund än att oroa sig över sin utlånade bil.... :) !
 
Vissa bekanta brukar hyra via appar (där det är privatpersoner som alltså hyr ut sina bilar, lite som Airbnb men för fordon).

Jag skulle icke hyra ut min bil.

Det är så många människor som kör som idioter. Folk kan inte fickparkera, tycker att det inte gör så mycket om det "tar i lite" fram eller bak när de parkerar, folk slår upp dörrar i sidan på andra bilar och olika hinder. Så NEJ absolut inte.

Eller felparkerar och drar på dyra böter till ägaren. Men det kanske finns nåt slags recensionssystem i apparna så att man har lite större chans att hyra ut till stabil användare.
 
Nej nej, skulle aldrig hyra ut min bil till någon, knappt jag låter vänner köra den. Är alldeles för rädd om den.
 
Jag skulle aldrig hyra en gammal bil som läker olja och kylarvätska, knappt vilja låna en gratis. Så jag har svårt att tro att du kan hyra ut din bil.
Det är knappast ett problem om jag ser till att det är påfyllt inför en uthyrning. Det är ju liksom inte så att man behöver fylla på hela tiden. Det är när jag kör själv som jag inte kollar vätskorna hela tiden och någon gång ibland tar det slut.

Problemet är snarare att jag inte bor nära en större stad. Det är väl största hindret.
 
Det är knappast ett problem om jag ser till att det är påfyllt inför en uthyrning. Det är ju liksom inte så att man behöver fylla på hela tiden. Det är när jag kör själv som jag inte kollar vätskorna hela tiden och någon gång ibland tar det slut.

Problemet är snarare att jag inte bor nära en större stad. Det är väl största hindret.
Jag skulle fortfarande aldrig hyra en "gammal bil". Ska jag hyra, då vill jag ha en ny, fräsch och bränslesnål.
 
Det är knappast ett problem om jag ser till att det är påfyllt inför en uthyrning. Det är ju liksom inte så att man behöver fylla på hela tiden. Det är när jag kör själv som jag inte kollar vätskorna hela tiden och någon gång ibland tar det slut.

Problemet är snarare att jag inte bor nära en större stad. Det är väl största hindret.
Håller med om att det känns som den idén passat bättre om du bott i en stad faktiskt.
 
Jag skulle fortfarande aldrig hyra en "gammal bil". Ska jag hyra, då vill jag ha en ny, fräsch och bränslesnål.
Med tanke på hur stor bilen är och hur mycket den får dra så är den väldigt bränslesnål. Jag dammsög marknaden efter en stor men bränslesnål bil när jag skulle byta bil och det här är vad jag hittade.

Men det är ingen som tvingar någon att hyra en gammal bil, men jag antar att man får vad man betalar för.
 
Jag skulle aldrig hyra en gammal bil som läker olja och kylarvätska, knappt vilja låna en gratis. Så jag har svårt att tro att du kan hyra ut din bil.
När jag pluggade fanns det nån studentförening som hade konceptet "rent a wreck" för föreningens medlemmar. (Jag var inte medlem så jag känner inte till detaljerna).
Det en bil som sett bättre dagar som studenter fick hyra för ca 200 kr per dag.
 
När jag pluggade fanns det nån studentförening som hade konceptet "rent a wreck" för föreningens medlemmar. (Jag var inte medlem så jag känner inte till detaljerna).
Det en bil som sett bättre dagar som studenter fick hyra för ca 200 kr per dag.
Jo, vi har det konceptet i vår stad också (dock ett AB), och från en firma skulle jag kunna tänka mig det, men inte från en privatperson. En firma förutsätter jag att går igenom bilarna som hyrs ut med tätare intervall osv. En gammal bil från en privatperson? Nja.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur ser ni på risken för bedrägeri om man hyr semesterbostad privat via till exempel blocket? Tänker på det reportaget som var på...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Rosett
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 014
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Är det någon som har erfarenhet av privat psykiatrisk vård? Min pappas sambo mår dåligt och har 2 självmordsförsök i närtid. Hon...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Bansai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp