Bukefalos 28 år!

Hyresvärdar som ljuger...

Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Det verkar bra.
Det är ju så att många liskom försöker att båda ha och äta kakan samtidigt.
Och om man sätter press på dem så backar de.
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Jag har inte tagit tag i det ännu. Har varit alldeles för mycket annat att försöka hålla ordning på. Det är inte bara dom som krånglar just nu utan ett par leverantörer som gör mitt liv mindre roligt. :crazy:
I början eller mitten av juni tror jag det blir att vi hälsar på dom igen.
Jag måste i alla fall känna att jag har lite ordning på gården så de inte kan gnälla om det när vi väl är där.
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Stava "besittningsrätt" för dem;)

Det är skitsvårt att avhysa hyresgäster.

Inte om man ska sälja fastigheten som privatperson och det är ett enfamiljshus eller om man måste göra så omfattande renoveringar att hyresgästen inte kan bo kvar.

Kicki :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Efter att allt hänt förut så åkte sambon dit upp och tja det var väl inga vackra visor från någon utav dom eftersom både han och hon har ett jäkla humör.
Men det verkar som att det gett något. :eek:

Idag var dom här med en lång lista på grejer som de ska fixa här och de har troligtvis en lösning på sommarbete. Så förhoppningsvis kan vi stanna här och sätta igång och göra iordning allt vi vill fixa med.
Att jag dessutom hunnit få upp en paddock, klippt hela (den jävla stora) gräsmattan, gått med röjare överallt och påbörjat att klippa ner häckar var nog ett stort plus i kanten.
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Inte ens då kan du avhysa en hyresgäst då den har första ting på fastigheten vid försäljning.
Så den går inte hem..
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Inte ens då kan du avhysa en hyresgäst då den har första ting på fastigheten vid försäljning.
Så den går inte hem..


Det beror helt på det, ska huset användas vid en generationsväxling på jordbruksfastighet t.ex. så går det bara fint. Samt om barn till husägaren ska ha huset, då har inte hyresgästen förtur.

Men för att slippa allt ev. trassel så ska man alltid hyra ut hus/lägenhet under en begränsad tid. På så vis så är det inga diskussioner eftersom kontraktet t.ex. löper på X antal år med bestämt datum för utflyttning och skrivs under av båda parter. Önskar man då förlänga hyrestiden så är det ju bara att skriva ett nytt kontrakt.

Kicki :laugh:
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Tja, som vi förstått det är det vid arrende som man man har förtur vid försäljning.

Kan ju kanske fråga er om råd (ber TS om ursäkt för att jag knycker tråden)..

Vi flyttade in här i dec. Stort hus på landet där ägaren förfogar över övrevåning. Vi bor på nedre plan. Detta har hyrts ut iaf minst 6 år (som vi vet + x antal år dessförinnan av familj som hade hästar här)

I vårt avtal står det tills vidare samt att det viktiga för bägge parter var att det SKULLE vara långvarigt, annars hade det inte blivit flytt av hit. I avtalet står även att vi får hyra till stall + bete när så önskas. Dock måste det byggas om då det inte är godkända mått för stor häst.

Vi kontakte ägaren och sa att vi vill ta över + att vi hade en plan för ombyggnad som vi själva var beredda att bekosta. DÅ skulle ägaren kolla med bonden som för tillfället har betesmarken som åker, men det skulle inte vara några problem. Vi hör inget så några veckor senare kollar vi av igen och då kommer det fram att jo, dom funderar på att sälja (gammal släktgård med massa skog som gått i familjen i flera generationer) så det var ju dumt att vi ska lägga ner pengar på något.. Sedan dess är dom inte anträffbara. Dom har tidigare varit nere ca varannan helg men senaste månaden endast under 2 korta tillfällen över en em.

Det vi känner är att HALLÅ?? Har vi några rättigheter ÖHT? Han hindrar oss i våra planer, då vi tänkte lägga sommaren på att renovera upp stallet + hönshus samt resa stängsel. Sedan är vi såklart lite rädda över att bli uppsagda om vi pressar för mycket och då sitter vi i skiten liksom.. :confused:
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Jag önskar att jag hade en en lagom stor gård med betesmarker och ridhus att hyra ut till dig spider...

Helst väldigt nära där jag bor :devil::devil::devil:.

Verkar som jag måste gå och köpa en trisslott IGEN! :D

Fast jag vinner ju max 50-75:-.... E ju ingen superturknutte precis....:angel:

/KT
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

kl


*skickar genast några tunnland mark till spider* kuperat eller okuperat?:p
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

KungTulle
:D Fördelen med att ha elever, alla har letat gård ihärdigt till oss. Så fort det här löser sig får jag så snällt säga till dom att dom slipper leta längre.

sockerhumlan
Gärna kuperat tack. ;)
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Fårstår inte problemet riktigt!? Även om de tänker sälja fastigheten så är det ju en del som måste fixas först. Är det mycket skog till fastigheten ska den ju värderas, så även åkermarken. Ev. så vill de avstycka skogen kanske även åkermarken eller delar av den och sådant tar tid. Inte förrän detta är klart kan fastigheten säljas.

Kicki :laugh:
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Nej, det är ju det vi tycker med men han vill inte låta oss göra någonting för att det "kanske" ska säljas.. Känns som att det ligger något annat bakom faktiskt..

Men som det är nu så lutar det åt att vi helt sonika meddelar att vi nu vill fullfölja vårt kontrakt och börjar ombyggnaden. Vad kan han då göra? Kan vi bli uppsagda på stört pga en ev. framtida försäljning?
 
Sv: Hyresvärdar som ljuger...

Har ni skrivit in i kontraktet att ni i sommar ska göra diverse ombyggnader!?

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 478
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Pudlan
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp