I am filled up with regret with things I did or never said

Jag tog bort mitt förra inlägg för allt bara blev förmycket.
Men om jag ska samman fatta det så var det att jag skolkade idag min sista lektion och satt ute och pratade med T om saker. Och det var bara skönt.
Så det var väl som själva inlägget var om.
Sen så hade vi en grupp sak alltså på hvb som var jobbigt och efter det så hade jag ganska mycket ångest och jobbiga tankar. Och SKIT MYCKET att jag inte kan vara ihop med T för mina saker som är i mitt baggage liksom. För det kändes som jag lurade han att han inte skulle tycka om mig om han fick veta hur äcklig jag är.
Och det var en annan sak också så jag redan kände mig värde lös och att ingen vill vara kvar liksom om jag är MIGSJÄLV. Utan att jag måste vara bättre motför jag är annars så försvinner dom.
Och tillslut så bara stog jag inte ut så jag skrev till T och berättade allt. Och jag kommer skriva nu det som jag skrev så trigger varning att det är om äckel saker!
Men ja jag skrev dethär:
Jag måste berätta en sak som är skit jobbigt. Men det att jag har varit med om dåliga saker så jag blev tvingad av en som var min pappas kompis att suga hans snopp och jag har blivit som tvingad att skicka jätte privata bilder till en. Och sen förra året så rymde jag när jag var på ett ut rednings ställe. Och då skulle jag göra en äcklig sak med en gubbe men jag vart våld tagen då. Jag fattar om du inte vill vara ihop med mig nu och att det är jätte äckligt så jag fattar om du inte vill det!
Och sen så fick jag en jätte stor panik attack efter jag hade skickat det och förlåt för äcklig detalj nu men jag spydde iallafall och kunde inte andas och som skakade hela jag. Och en personal kom och märkte att det var dåligt så jag fick ångest medicin och hon stannade kvar med mig för jag inte skulle vara själv.
Men ja det gick över en timme som han inte svarade. Men tillslut så svarade han och jag vill inte skriva exakt vad han skrev men det var iallafall inte ett dåligt svar. Så inte att han inte vill vara ihop med mig iallafall.
Men ja jag är helt konstig i huvudet nu som nog är både allt dethär och ångest medicinen och att jag inte har ätit en men kom överens med personalen att jag ska äta klockan 19 istället för jag be hövde lugn och ro ett tag. Men jag ville bara berätta dethär för jag skrev här när det var kaos.
 
Senast ändrad av en moderator:

Nej det är det INTE. Jag har fått be vis väldigt många gånger att det INTE är bra att vara ärlig.

Det finns många bottnar i det här... en har alltid rätt att ha sina åsikter men ibland kanske det är bäst att inte säga dem högt, om de kan vara sårande för någon. Det är ju inte riktigt att ljuga utan att bara inte säga det (tex om någon köpt en ny tröja och en inte tycker den är fin så behöver en ju inte säga det eftersom ens kamrat är nöjd med den).

Samtidigt är det också svårt och jobbigt att gå och bära på en del saker ensam och att det då blir lättare att bära dem om en berättar dem för någon annan, som du nu gjorde med T. Att inte tala om dem är ju heller inte att ljuga men ändå något som gör det jobbigare för en själv, en kommer ju inte ifrån att de sakerna hänt och att de påverkar en.
 
Det finns många bottnar i det här... en har alltid rätt att ha sina åsikter men ibland kanske det är bäst att inte säga dem högt, om de kan vara sårande för någon. Det är ju inte riktigt att ljuga utan att bara inte säga det (tex om någon köpt en ny tröja och en inte tycker den är fin så behöver en ju inte säga det eftersom ens kamrat är nöjd med den).

Samtidigt är det också svårt och jobbigt att gå och bära på en del saker ensam och att det då blir lättare att bära dem om en berättar dem för någon annan, som du nu gjorde med T. Att inte tala om dem är ju heller inte att ljuga men ändå något som gör det jobbigare för en själv, en kommer ju inte ifrån att de sakerna hänt och att de påverkar en.
Nej men det är inte bra att vara ärlig om hur man känner heller. Eller det är iallafall ofta inte det. och ja jag håller med att det är jobbigt att bära saker ensam mem ibland så vore det iallafall det bästa.
 
Nej men det är inte bra att vara ärlig om hur man känner heller. Eller det är iallafall ofta inte det. och ja jag håller med att det är jobbigt att bära saker ensam mem ibland så vore det iallafall det bästa.

Jag håller inte riktigt med dig här men visst att det kan vara bra att välja vem man talar om vissa saker för (det var jättebra att du berättade för T!). Det är många tunga saker jag försökt bära själv och det har INTE varit bra för mig och gett mig skador på insidan. Nu är jag så gammal att många av de här sakerna bleknat men ärren finns kvar på insidan. Jag önskar jag hade fått bra hjälp när jag var yngre, då hade jag kunnat slippa en del av dem iaf.
 
Jag håller inte riktigt med dig här men visst att det kan vara bra att välja vem man talar om vissa saker för (det var jättebra att du berättade för T!). Det är många tunga saker jag försökt bära själv och det har INTE varit bra för mig och gett mig skador på insidan. Nu är jag så gammal att många av de här sakerna bleknat men ärren finns kvar på insidan. Jag önskar jag hade fått bra hjälp när jag var yngre, då hade jag kunnat slippa en del av dem iaf.
Eller så kanske det hade blivit ännu mera skador på in sidan ifall du hade berättat det till andra. För jag kan säga samma att det är många tungav saker som jag HAR försökt att dela med andra och det har inte varit bra för mig.
 
Eller så kanske det hade blivit ännu mera skador på in sidan ifall du hade berättat det till andra. För jag kan säga samma att det är många tungav saker som jag HAR försökt att dela med andra och det har inte varit bra för mig.

För egen del är jag helt säker på att det inte var bra för mig att bära de här sakerna ensam. Det finns ingen som helst tvekan på det.
 
Nej det är det INTE. Jag har fått be vis väldigt många gånger att det INTE är bra att vara ärlig.
Ok om du inte tycker det, men jag tycker det är bra. Jag är 55 år och har varit ärlig hela mitt liv, och är glad över det. Ibland har det varit bökigt och lite jobbigt, men min egna erfarenhet är att det lönar sig i längden. För mig känns det så.

Oberoende så tycker jag att det var bra att du berättade för T.
 
Ok om du inte tycker det, men jag tycker det är bra. Jag är 55 år och har varit ärlig hela mitt liv, och är glad över det. Ibland har det varit bökigt och lite jobbigt, men min egna erfarenhet är att det lönar sig i längden. För mig känns det så.

Oberoende så tycker jag att det var bra att du berättade för T.
Det är ju bra för dig iallafall. Och det kanske var bra att jag berättade till T men det ör inte samma sak som att det oftasy är bäst att vara ärlig flr det är det inte FÖR MIG.
 
Kanske gäller det helt enkelt att hitta rätt person att vara ärlig mot och berätta saker för? För jag tror inte att man ska hålla dåliga saker och tankar för sig själv, då finns risken att det bara växer och blir ännu mer dåligt.
 
Kanske gäller det helt enkelt att hitta rätt person att vara ärlig mot och berätta saker för? För jag tror inte att man ska hålla dåliga saker och tankar för sig själv, då finns risken att det bara växer och blir ännu mer dåligt.
Ja kanske men det är jävligt svårt om man inte hittar rätt person eller om man tror att nån var rätt person fast så var den inte det. Då blir det också ännu mera dåligt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 567
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
1 986
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 473
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp