I ditt skafferi

Åh, det här var ju en trådför mig. :o
Gick ut i köket och kollade lite och här är resultatet.

Pepparmyntsolja och bakpulver gick ut 2005.
Pulverkaffe och bikarbonat 2006
Vitamintabletter brus och timjan 2007
Röd och vitvinsvinäger 2009
Bakjäst, pulver och coccilana etyfin 2010
Pesto och kosttillskottstabletter 2011
En del därefter också men det kan ju knappast räknas som utgånget? :rofl:
 
Jag har massor med pulversaft från 95 som jag övertog från vårat hemvänsföråd och nickel ungefär lika gamla.När jag städade ur mitt gamla skåp hittade jag en svart boll längst in som var inpackad i gladpack och det visade sig vara en kålrot .Den sjönk bara ihop och det kom ett svart damm ur den då jag klämde på den och så luktade det inget vidare .Hittade även glögg från 2001 när jag städade ur flaskorna nyss .Förra året hade jag en franska i skåpet som jag sparade för att se hur länge den stod sig och det tog ca 7 månader innan den blev hård och ytterligare 5 månader innan den blev möglig .Tysk kvalitet på den franskan .Skulle inte tro att den är nyttig att äta med sådan hållbarhet
 
Axplock ur våra skafferier:

- De flesta av våra kryddor hade bäst-före 2015. Samtliga används fortfarande. Nyss användes Herbamare med B-F 2015-12-13. Funkade perfekt.
- Pulversoppor och pulversåser med B-F 2009-11.
- Sylt med B-F 2007-07-07, dessutom öppnad - den slängdes dock.
- Saltgurka med B-F 2006-10-xx (bortnött) - kastades.

Fast vårat landställe, som jag personligen inte varit på sedan -08 dock, ska vi väl inte ens prata om egentligen. Axplock därifrån:
- Stort saltpaket med B-F 1997-08-29 (samma dag som jag föddes! :p) - Användes iaf av mig 2008, men de resterna som var kvar i somras slängdes tydligen.
- Pulversoppor/Pulvermos/Pulver-what-ever med mer eller mindre bortnötta datum-märkningar, samtliga har dock börjat på 199x.
- Det allra värsta; Socker med B-F 1982-09-29! :crazy: Jag reagerade på det redan 2008, men då var det inte kastat iaf... Tror fortfarande det paketet är kvar...:crazy:
 
När min (då blivande) sambo tvångsrensade mitt skafferi inför ihopflytt slängde han ett paket italiensk pasta svartfärgat med bläckfiskbläck. Det fick jag i julklapp 2004.
Till saken hör att jag är hysteriskt livrädd för bläckfiskar och skulle aldrig för mitt liv äta skiten.
Det hade snällt fått följa med mig i samtliga flyttar och verkade trivas i sin prydliga extraplastpåse (jag ville inte ens ta i den) och inpetad i ett hörn så långt det möjligt var i skafferiet.
MEN, jag har extremt svårt att slänga mat och dessutom var det en present, och man slänger inte presenter heller, så det så.
 

Liknande trådar

Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
631
Senast: cambodia
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 363
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tjockistråden 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp