Singoalla
Trådstartare
Bryter ut denna från lantistråden. Hur väl tror ni att ni skulle klara er i händelse av kris eller krig, och vilken strategi skulle ni ha? Jag funderade på detta bara förra veckan då jag såg "Den blomstertid nu kommer" och jag och sambon pratade om vad vi skulle göra om något liknande hände i verkligheten.
Skulle Sverige hamna i krig och utsättas för en attack så skulle jag väl dels gissa att vi som bor i centrala Stockholm ligger risigt till bara rent geografiskt. Jag bor på en ö så det är lätt att blockera broarna. Men utöver det har jag inget vatten utöver kranvattnet hemma, så skulle det strypas så har man ju inte så mycket tid kvar. Inga matreserver som håller så länge, bor i etta så det finns inte så mycket utrymme att bunkra upp. Jag har dessutom inte ens läst igenom broschyren "I händelse av kris eller krig" som skickades ut i vårasMin enda chans är helt enkelt att göra inbrott på livsbutiken på andra sidan gatan och skulle gissa att jag i händelse av kris inte är den enda stadsbo som tänker samma tanke.
Åh nej. Jag hade stressat ihjäl mig om jag hade vetat att jag var körd om något hände.
Jag tycker den här diskussionen är intressant så jag bryter ut den till en egen tråd!