I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har svårt med det där att respektera folk som
Inte har alla människors lika värde som grund.
De står inte för värden jag kan känna respekt för. Jag har inga som helst problem med att man har olika politiska ståndpunkter, men att värdera folk efter kön, etnicitet osv tänker jag aldrig respektera.
Då är det deras åsikter, deras värderingar du ogillar. Men när du ser på det personligt och slutar respektera dem som människor så sällar du ju i praktiken till de värderingar du säger dig ogilla. Det är ingen som säger att man behöver tycka om en individ. men just respekten för individen är den viktiga i sammanhanget
 
Nu röstar vi om en ny budget först o främst :D. Det är viktigare för landet för det är avgörandet var man satsar skattebetalarnas pengar. Vem som får äran att sätta den i verket är mindre viktigt ;)
jomenvisst..frågan är väl, vems budget det blir ;)
 
Då är det deras åsikter, deras värderingar du ogillar. Men när du ser på det personligt och slutar respektera dem som människor så sällar du ju i praktiken till de värderingar du säger dig ogilla. Det är ingen som säger att man behöver tycka om en individ. men just respekten för individen är den viktiga i sammanhanget

Jag kan inte se att åsikten att nån är puckad är så kontroversiell.
 
M/KD budget. Den gillades inte riktigt av SD men när Uffe o Ebba hade sockrat upp den med lite mer pynt så föll den i god jord hos SD. Där med går den igenom när SD röstar på den ;)
en S ledd interimsregering med en konservativ budget...kunde inte göras bättre i Grönköping
 
Jag anser ju dock någon puckad på grund av åskikt eller handlande som individ, inte utifrån andra parametrar. Det är en jäkla skillnad.
Ja och vissa anser HBTQ personer handlar puckat alltså är... andra anser att Muslimer handlar puckat alltså är...:confused:
 
Eller så var det bara en skenförhandling från Centerns sida.

Ingenting förvånar beträffande Lööf. Nåväl. Låt henne agera indirekt stödparti åt det nya högerblocket i svensk politik.
Ja jag förstår inte alls Centerns (och Liberalernas för den delen) agerande faktiskt. Vad vill de egentligen? Nu har de ju chansen till blocköverskridande samarbeten och då duger inte det heller för att S politik inte blev nog åt höger? Men vad hade de trott, att det skulle vara ett blocköverskridande samarbete där bara sossarna gör eftergifter och de får ånga på?

Nä jag begriper inte alls grejen.
Tydligen tycker hon att S gav med sig på ”för enkla” områden? Så märkligt.
Och att S ville tillsätta utredningar och inte bara bestämma ngt rakt av var inte bra nog..
 
Feminism står för allas lika värde. Men som vit man kanske man får några privilegier naggade i kanten.

Du har inga privilegier som vit man. Om du nu ändå hävdar det kan du åtminstone påtala vilka previlegier du anser att de har. Ditt påstående är dock ett bra exempel på att feminismen är såväl rasistisk som sexistisk.
 
Att sucka djupt, inom sig själv, åt individer är en sak.
Att uttrycka sig så som @Petruska gjorde är fult.
Det är inte särskilt artigt, nej. Men just Lööf har ju visat rejäl brist på kunskap och bildning så många gånger att det är anmärkningsvärt.

Om tex Åkesson med anhang skulle jag inte använda ett harmlöst ord som pucko. Deras värderingar är ett hot mot civilisationen.
 
Du har inga privilegier som vit man. Om du nu ändå hävdar det kan du åtminstone påtala vilka previlegier du anser att de har. Ditt påstående är dock ett bra exempel på att feminismen är såväl rasistisk som sexistisk.

Högre lön utan annan orsak än kön är väl ett enkelt exempel.
Hur ofta går du och sneglar över axeln om en ensam kvinna går bakom dig? Funderar över om din klädsel kan hållas emot dig om du blir våldtagen? Hur ofta reflekterar vita män över risken att bli våldtagna?
 
Det är inte särskilt artigt, nej. Men just Lööf har ju visat rejäl brist på kunskap och bildning så många gånger att det är anmärkningsvärt.

Om tex Åkesson med anhang skulle jag inte använda ett harmlöst ord som pucko. Deras värderingar är ett hot mot civilisationen.
Så brist på kunskap o bildning = .... en synnerligen obildad föreställning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 027
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 673
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 647
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp