Bukefalos 28 år!

I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det intressanta är väl om C och eller L kommer att krypa ner i sängen hos Löfven, nu när V redan befinner sig där. Tidigare gånger då man lierat sig med S så har man väl tillsammans med S haft egen majoritet. För många genuina centerpartister är "kommunisterna" ett rött skynke ;)

Diskussionerna som pågår innebär med hyfsad sannolikhet att inte en enda av omnämnda partier kommer att befinna sig i någon säng alls med Löfven. Jag har inte hört några krav på ministerposter annat än från MP.

Den riktiga frågan är huruvida det sakpolitiskt går att sy ihop så att alla parter, från V till C, kan tänka sig att tolerera Löfven som statsminister.

Jag vet inte hur du gör, men jag kryper inte ner i sängen hos alla medmänniskor som jag tolererar.
 
Diskussionerna som pågår innebär med hyfsad sannolikhet att inte en enda av omnämnda partier kommer att befinna sig i någon säng alls med Löfven. Jag har inte hört några krav på ministerposter annat än från MP.

Den riktiga frågan är huruvida det sakpolitiskt går att sy ihop så att alla parter, från V till C, kan tänka sig att tolerera Löfven som statsminister.

Jag vet inte hur du gör, men jag kryper inte ner i sängen hos alla medmänniskor som jag tolererar.
Jag misstänker att du är medveten om sättet att beskriva en regeringssamverkan med att krypa ner i sängen, uttrycket har jag för mig, användes först iom att Stalin och Hitler hoppade i säng med varandra iom Molotov/Ribbentrop pakten Sedan finns ju den oäkta sängen, Den V delade med S och MP senaste mandatperioden...och om C och eller L kan tänka sig dela den "oäkta" sängen ;)
1544018757703.png
 
Jag misstänker att du är medveten om sättet att beskriva en regeringssamverkan med att krypa ner i sängen, uttrycket har jag för mig, användes först iom att Stalin och Hitler hoppade i säng med varandra iom Molotov/Ribbentrop pakten Sedan finns ju den oäkta sängen, Den V delade med S och MP senaste mandatperioden...och om C och eller L kan tänka sig dela den "oäkta" sängen ;)Visa bifogad fil 22288

Fast det handlar inte om regeringssamverkan. Det handlar om vad som krävs i utfästelser från Löfven för att INTE rösta nej till Löfven. I vilket fall är det en enormt trasig metafor i aktuellt fall.
 
Å där kom V med sin kravlista :D. Varför är jag inte förvånad :laugh:? Nu får Annie välja mellan borgerlig regering med passivt SD stöd eller sosseregering med V stöd. :yuck:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/ddEy7J/sjostedt-vi-har-lamnat-en-detaljerad-kravlista

Skulle det vara enda alternativen är det extremt enkelt för C att välja. Det har de redan gjort tydligt. Om det alternativet sedan är tillräckligt bra för att inte rösta ned statsministerkandidaten är frågan.
 
Fast det handlar inte om regeringssamverkan. Det handlar om vad som krävs i utfästelser från Löfven för att INTE rösta nej till Löfven. I vilket fall är det en enormt trasig metafor i aktuellt fall.
Jag tänker, att om de etablerade partierna hade blivit så här lagom rasistiska -så som de är/ har blivit idag, hade vi haft en stabil regering oavsett höger eller vänster. Dom har bundit ris åt sina egna (ynk)ryggar. SD kommer att finnas som ett smolk i ögat i Svensk politik tack vare att dom väntade så länge med att bli rasister.
 
Jag tänker, att om de etablerade partierna hade blivit så här lagom rasistiska -så som de är/ har blivit idag, hade vi haft en stabil regering oavsett höger eller vänster. Dom har bundit ris åt sina egna (ynk)ryggar. SD kommer att finnas som ett smolk i ögat i Svensk politik tack vare att dom väntade så länge med att bli rasister.

Det finns bara ett parti med rasism i partiprogrammet. Restriktiv migrationspolitik må vara olyckligt för landet, men det är inte rasism. Såvida inte ställningstagandet kommer från rasistiska utgångspunkter, som i SDs fall.

Skiljelinjen går någonstans mellan att engagera sig starkt för en bättre integration eller vara livrädd för att den blir bättre.
 
Fast det handlar inte om regeringssamverkan. Det handlar om vad som krävs i utfästelser från Löfven för att INTE rösta nej till Löfven. I vilket fall är det en enormt trasig metafor i aktuellt fall.
Helt enligt den princip som V har delat den oäkta sängen med ;)
 
Det finns bara ett parti med rasism i partiprogrammet. Restriktiv migrationspolitik må vara olyckligt för landet, men det är inte rasism. Såvida inte ställningstagandet kommer från rasistiska utgångspunkter, som i SDs fall.

Skiljelinjen går någonstans mellan att engagera sig starkt för en bättre integration eller vara livrädd för att den blir bättre.
Nja..jag hittar flera, men inget i riksdagen...dvs om man med rasism menar vad ordet rasism står för, lätt att kolla i ett modernt uppslagsverk. Men det har vi dragit tidigare så...
 
Sist jag kollade så röstade V unisont JA till Löfven.

Så nej.
Du är lika insatt i proceduren som jag, att inte rösta nej dvs lägga ner sin röst har samma betydelse som att rösta ja. Det är ju endast nejrösterna som har betydelse eller hur ? ;)
 
Nja..jag hittar flera, men inget i riksdagen...dvs om man med rasism menar vad ordet rasism står för, lätt att kolla i ett modernt uppslagsverk. Men det har vi dragit tidigare så...

Precis ; det har du o jag o hundra andra analyserat och runt 90% kommer till slutsatsen att programmet innehåller rasistiska utgångspunkter. Men vi utgör nog bara vänsterliberal smörja. Du har nog rätt i din omgivning därute på kanten.Rasism kommer naturligt där, så det är svårt att se det som nåt konstigt.
 
Så här ligger det väl till, inget av blocken har egen majoritet, inte ens om ytterlighetspartiet V räknas i i den röd/gröna blocket.
Nu kan C och L välja att släppa fram en röd/grön regering med extremvänstern i bagaget eller man håller ihop alliansen , då med extrem högern i bagaget. Extrem är då ett relativt begrepp, på de två ytterkantspartierna. Så extrema är de ju inte längre.Det måste vara som att välja mellan pest och kolera för de 2 ledarna som målat in sig i ett hörn.

Att gå ut med en gemensam allianspolitik, söka majoritet för den i riksdagen innebär just det.
att man anpassar sin politik så att ytterkantspartiet kan acceptera och rösta med. Antingen det gäller SD eller V. Och vad centerns ryggrad ute på landsbygden anser om att hoppa i säng med "kommunisterna" är väl det som får deras ledare att tveka.
 
Så här ligger det väl till, inget av blocken har egen majoritet, inte ens om ytterlighetspartiet V räknas i i den röd/gröna blocket.
Nu kan C och L välja att släppa fram en röd/grön regering med extremvänstern i bagaget eller man håller ihop alliansen , då med extrem högern i bagaget. Extrem är då ett relativt begrepp, på de två ytterkantspartierna. Så extrema är de ju inte längre.Det måste vara som att välja mellan pest och kolera för de 2 ledarna som målat in sig i ett hörn.

Att gå ut med en gemensam allianspolitik, söka majoritet för den i riksdagen innebär just det.
att man anpassar sin politik så att ytterkantspartiet kan acceptera och rösta med. Antingen det gäller SD eller V. Och vad centerns ryggrad ute på landsbygden anser om att hoppa i säng med "kommunisterna" är väl det som får deras ledare att tveka.

Nej.

Som att välja mellan pest eller en lätt förkylning. Enkelt.
 
Precis ; det har du o jag o hundra andra analyserat och runt 90% kommer till slutsatsen att programmet innehåller rasistiska utgångspunkter. Men vi utgör nog bara vänsterliberal smörja. Du har nog rätt i din omgivning därute på kanten.Rasism kommer naturligt där, så det är svårt att se det som nåt konstigt.
Hm var har jag hört det förut: Ich das Volk!! Du menar att 10 % av SD;s anhängare anser sig vara rasister :cautious:
Jag har upplevt rasism, den är avskyvärd..jag besökte bla Polen före murens fall, och man mötte där en väl synlig antisemitism. Numera räcker det ju att åka till Malmö för att se samma sak. Kan dina påståenden bero på att du inte hade alla hästar hemma ett tag :grin:
 
Hm var har jag hört det förut: Ich das Volk!! Du menar att 10 % av SD;s anhängare anser sig vara rasister :cautious:
Jag har upplevt rasism, den är avskyvärd..jag besökte bla Polen före murens fall, och man mötte där en väl synlig antisemitism. Numera räcker det ju att åka till Malmö för att se samma sak. Kan dina påståenden bero på att du inte hade alla hästar hemma ett tag :grin:

Så är det nog. De 90% har inte alla hästar hemma. Det är såklart extremhögern som har rätt.

Himla vad du är skarp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 975
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 262
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 711
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 085
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp