I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå detta.

De bostäder där hyran inte är marknadsmässiga/marknadsreglerade.
Är det då fastighetsägarna som helt enkelt får acceptera lägre eller ingen vinst, eller subventioneras hyrorna via skattemedlen?
(har uppenbarligen inte koll på detta)
och om hyrorna subventioneras: hur mycket skattemedel går åt till att subventionera boende för en dem som hyr?
Nej jag tror inte att det subventioneras alls. Det blir bara mindre pengar till hyresvärden.

I dagens system förhandlas hyrorna. Med marknadshyror skulle hyresvärdarna få sätta vilken hyra de vill.
 
Gör hela situationen väldigt märklig.

Ja jag förstår inte alls Centerns (och Liberalernas för den delen) agerande faktiskt. Vad vill de egentligen? Nu har de ju chansen till blocköverskridande samarbeten och då duger inte det heller för att S politik inte blev nog åt höger? Men vad hade de trott, att det skulle vara ett blocköverskridande samarbete där bara sossarna gör eftergifter och de får ånga på?

Nä jag begriper inte alls grejen.
 
Ja jag förstår inte alls Centerns (och Liberalernas för den delen) agerande faktiskt. Vad vill de egentligen? Nu har de ju chansen till blocköverskridande samarbeten och då duger inte det heller för att S politik inte blev nog åt höger? Men vad hade de trott, att det skulle vara ett blocköverskridande samarbete där bara sossarna gör eftergifter och de får ånga på?

Nä jag begriper inte alls grejen.
Lika svårt att förstå att inte S tog chansen...för diket är väl lika långt att hoppa över åt höger som åt vänster
 
Eller så var det bara en skenförhandling från Centerns sida.

Ingenting förvånar beträffande Lööf. Nåväl. Låt henne agera indirekt stödparti åt det nya högerblocket i svensk politik.
Hon ville väl inte ligga i samma säng som både S och V + MP.....
 
Nej jag tror inte att det subventioneras alls. Det blir bara mindre pengar till hyresvärden.

I dagens system förhandlas hyrorna. Med marknadshyror skulle hyresvärdarna få sätta vilken hyra de vill.
I dagens system sätts hyrorna till slut av hyresnämnden om inte parterna kommer överens...med helt fri hyressättning få den som betalar mest lägenheten.
 
Nu måste alltså Löfvén ta upp handsken?

Min favoritlösning under omständigheterna är fortfarande att s + mp + c + v gör upp. Det ger ett mandats övervikt, men ändå majoritet i riksdagen.

Tyvärr har ju Lööf ur djupet av sin visdom bestämt att v är lika hemska som sd. (Hon är ett pucko pga gener, jag känner hennes far. Han är OFATTBART tom i bollen.)

:rofl::rofl:

Lösningen håller jag med om. Men vilken MAGISK formulering:D
 
Somliga av dem kan jag nog tänka så om. Andra tror jag bara haft lite otur. Andra gillar jag skarpt.

Men jag är en obotlig vänsterfeminist, det förklarar säkert saken:).
Jag har varit aktiv i politik. Grundregel för politik är att respektera alla folkvalda. Politik handlar om att kompromissa...de som utrycker rent förakt.. för individen har inte i politiken att göra..förakt för politiken är ngt annat.
 
Jag har varit aktiv i politik. Grundregel för politik är att respektera alla folkvalda. Politik handlar om att kompromissa...de som utrycker rent förakt.. för individen har inte i politiken att göra..förakt för politiken är ngt annat.

Det är inte jag. Jag är en helt vanlig typ som ibland suckar djupt åt individer.
Jag tucker det är mänskligt. Därmed inte sagt att jag skulle säga det på stan, men min personliga åsikt kan vara dylik.
 
Det är inte jag. Jag är en helt vanlig typ som ibland suckar djupt åt individer.
Jag tucker det är mänskligt. Därmed inte sagt att jag skulle säga det på stan, men min personliga åsikt kan vara dylik.
Säg så här, jag respekterar Löfven, Åkesson som individer och som politiker. Tar däremot avstånd från deras politik.
 
Säg så här, jag respekterar Löfven, Åkesson som individer och som politiker. Tar däremot avstånd från deras politik.

Jag har svårt med det där att respektera folk som
Inte har alla människors lika värde som grund.
De står inte för värden jag kan känna respekt för. Jag har inga som helst problem med att man har olika politiska ståndpunkter, men att värdera folk efter kön, etnicitet osv tänker jag aldrig respektera.
 
Jag har svårt med det där att respektera folk som
Inte har alla människors lika värde som grund.
De står inte för värden jag kan känna respekt för. Jag har inga som helst problem med att man har olika politiska ståndpunkter, men att värdera folk efter kön, etnicitet osv tänker jag aldrig respektera.

Feministerna om några står inte för allas lika värde utan värderar efter kön och etnicitet. "Den vite mannen ska bort bla bla bla". Rasister och sexister på samma gång. Trevligt!
 
Ja jag förstår inte alls Centerns (och Liberalernas för den delen) agerande faktiskt. Vad vill de egentligen? Nu har de ju chansen till blocköverskridande samarbeten och då duger inte det heller för att S politik inte blev nog åt höger? Men vad hade de trott, att det skulle vara ett blocköverskridande samarbete där bara sossarna gör eftergifter och de får ånga på?

Nä jag begriper inte alls grejen.
Det är inte alls svårt att förstå. Annie vill inte att kommunisterna ska ha inflytande. Sedan vill hon inte ha fd fackpampen som statsminister. Det har hon ju sagt i flera år. Dessutom var hon ju med om att rösta bort honom i Riksdagen direkt efter valet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 916
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 581
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp