Ibland känner man att medeltida straff borde återinföras

+1 på den. Sedan kan vi väl konstatera att barn som hamnar i fosterhem har sina problem och identitetskriser under uppväxten, jag är inte alls säker på att brottsstatistiken om man skulle jämföra är sämre där...

Majoriteten har ju problem (egna och/eller föräldrars) redan innan placering så det är ju svårt att sia om _men_ många mår ju inte så himla bra i placeringen heller, tyvärr.
 
Ja det känns som det är min målgrupp. Jobbar inom rättspsykiatrin och det här varit helt galet för de flesta att växa upp.
Ingen omsorg eller förebilder. Ingen mat utan våld och knark och brott från ca 9 år med egen del i det.
Jag vet inte hur man löser det. Förr hade jag massa tankar om det här utan nu är jag bara uppgiven och hoppas att nästa generation har idéer om detta samhällsproblem. De har haft insatser, de har varit inom sis och hvb och o hela rättsapparaten utan uppehåll hela uppväxten. Massor med familjehem.
Jag undrar ibland hur många personer en sån här person kräver i tjänster, alltså 100 procentiga.
Vi är en del av detta och vi är 120 Pers som sköter ca 20 st.
Man bör lösa detta för allas skull.
 
Inte bara polisen vet det, vi kan nog alla komma ihåg några klasskamrater eller liknande från vår barndom som förmodligen kommer sluta så, om det inte redan hänt
I min hemby fanns det två ligister, P och S. De var samma skrot och korn, skitjobbiga och ställde alltid till det för andra. Det gick inte så bra för S, men P lever ett ordnat Svenssonliv. Jag tror inte alla ungar som är ligister blir kriminella, men kanske att de flesta kriminella börjar sin bana tidigt. Därför värjer jag mot att man kan/ska döma ut barn som hopplösa fall.
 
I min hemby fanns det två ligister, P och S. De var samma skrot och korn, skitjobbiga och ställde alltid till det för andra. Det gick inte så bra för S, men P lever ett ordnat Svenssonliv. Jag tror inte alla ungar som är ligister blir kriminella, men kanske att de flesta kriminella börjar sin bana tidigt. Därför värjer jag mot att man kan/ska döma ut barn som hopplösa fall.
Visst, så är det. Vissa skärper till sig och blir vuxna. En del riktigt bra och framgångsrika människor var hopplösa i barndomen.
 

Liknande trådar

Relationer Gah, jag har ingen aning om hur jag ska göra. Min ena syster sade "strunta i det" men mitt dåliga samvete gör att jag grubblar...
2
Svar
20
· Visningar
3 448
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp