Känner mig så otroligt ensam med det här problemet. Någon mer bukefalist som bokstavligen lider av IBS?

För ni matdagbok eller hur fungerar ni i vardagen? Jag kan tycka att det är så otroligt psykiskt påfestrande väldigt ofta.

Vad har ni märkt är väldigt dåligt för era magar?

Behöver verkligen få tala ut om det här, känner mig verkligen så ensam i tillståndet. :(
Du är definitivt inte ensam. :heart

Jag har IBS, den ställde till ett helvete för mig när jag fick den. Förde matdagbok för att komma fram till vad jag kan äta och inte, samt vad som får magen/tarmen att reagera.

Jag kunde inte äta kebab, choklad, socker, godis när det var som värst. Nu kan jag äta allt igen, men blir det i för stora mängder och plötsligt protesterar magen högljutt. Jag tror mig lärt mig leva med min och anpassar det jag äter efter magen. Jag kan inte äta för mycket heller, för då blir det akuta toabesök, så att gå upp i vikt är kört för mig, på gott och ont.
 
Jag äter helst inte alls. Magen är som snällast då. Så jag äter så få gånger som möjligt per dag faktiskt. Allrahelst om det är något viktigt där jag verkligen inte vill magen ska balla ur.
Så är jag med. Om jag måste iväg nånstans äter jag inget på minst ett dygn innan.
 
Jag äter helst inte alls. Magen är som snällast då. Så jag äter så få gånger som möjligt per dag faktiskt. Allrahelst om det är något viktigt där jag verkligen inte vill magen ska balla ur.
Så gjorde jag tidigare, men behöver som sagt inte tänka på något alls längre. Har dock full förståelse att det inte funkar med lchf om man rasar i vikt och verkligen inte behöver det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 846
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 418
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Vad har ni för erfarenhet? Jag har äntligen vågat ringa och boka läkartid för att diskutera PMS-besvär. Sedan minsta föddes för snart 3...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 372
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp