Bukefalos 28 år!

Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Slänger ut en fråga här om ett par hästar.
Letar efter stammen till detta sto;
http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=269018
Har efter lite dektektivarbete fått fram att hon är e. en icke gdk connemarahingst som ska ha hetat Prince som i sin tur ska ha varit e. Cliften Wind. Tyvärr hittar jag ingen Prince bland Cliftens avkommor.

Sedan står det att hon skall ha varit u. ett sto som ska ha hetat Capollo(?) som är e.Capol u.Camilla. Denna Capollo ska tydligen kunna ha varit fjording. Men jag hittar dem inte ibland fjordingarna. Tycker inte det låter som fjordingnamn heller så därför funderar jag på om de kan vara av någon annan ras? Någon som känner igen namnen? Det borde handla om hästar som levt på 60-70 talet.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Nauwas såg jag 2004-2005-2006 i Bredsätra under sommaren när hans ägare (en dam i 75-80 års åldern ) red honom , han var brun med 4 vita strumpor och det var första ggn jag såg en häst ridas med fast martingal, och en ryttare som red med ridkjol och basker! Han gick i en hage med 2 fuxston, under sommaren, och var borta under vintern. han betäckte lite ston hos bönderna här och enligt ägaren var har arabkorsning med lite berberblod.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Någon som vet mer om new foresthingsten Magic Touch NFS 35/161 än vad som står i Blå Basen?
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

*kl*

Har ett gäng hingstar och ston som jag väldigt gärna skulle vilja ha mer info om, komplett stam, avkommor m.m. De finns i stammen hos, eller var själva ridskolehästar som vi har haft hos oss under åren, ridskolan finns i Växjö så många av de hingstar/ston jag söker fanns eller finns säkert i Småland eller runtomkring. En del av ridskolehästarna kommer från Vedbände Ridläger vilket säkert kan vara hjälp.

Hingstar:

* Latheran, far till okänt sto som 1967 fick ett hingstföl e. Tintoretto 416 i Lenhovda. Vill också gärna veta vem som är moder till detta hingstföl, dvs Latherans dotter.

* Agent Aran (el. liknande), far till sto f. -94 u. Ratsia. Är även intresserad av att veta vem som var far till Ratsia.

* Felthahn, far till sto Feltblume. Vill veta allt om båda dessa hästar. Feltblume fick ett stoföl -67 e. Logik 379.

* Dylizans, far t. sto f. -58. Är även intresserad av detta stoets mor som ska vara e. en hingst som heter Konigsaar. Vill veta allt om dessa hästar!

* Don Juan, morfar till val. f. -64 e. Portos 402. Vill veta vem Don Juan var och vilken av hans avkommor som blev mor till valacken e. Portos.

* Esbjörn, far t. val av hbl-typ f. -94 el -95. Vill veta mer om Esbjörn och vem som kan vara mamma till hans avkomma.


Ston:

* Ariana, f. -71 e. Astronomer xx ue. Infant 361. Vem var mor till Ariana?

* Corvette Girl, mor till sto f. -91 e. Diamond King. Vem var far till Corvette Girl?

* Bella Nova, mor till sto f. -98 e. Lunnalyckans Tacado. Vem var far till Bella Nova?

* Gypsy Moth, mor till sto f. -88 e. Fandango. Vem var far till Gypsy Moth?

* Menuette, ev. mor till sto f. -84 e. Colombian Friend xx. Vem var Menuettes far?

* My, mor till sto f. - 79 e. Gandalf Grå (ej gdk). Vem var far till My?

* Miss Ramona, mor till val. f. -83 e. Bull Hill Mick RNF 27. Vem var far till Miss Ramona?

* Miranda, mor till fjordkorsning (ev. med arab/hbl), val. f. - 95 e. Mafra. Vill veta info om både Mafra och Miranda!

* Morney, mor till arabkorsning e. Espri ox f. - 83. Vem var Morney och vem var hennes far?

* Szaszdy x, mor till sto f. -57 e. Rybka ox. Vem var far till Szaszdy och var kom hon ifrån?


Får väl nöja mig så så länge ;-) Supertacksam för svar!
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Feldblume 7003 http://www.blup.se/sv-SE/horses/5381-feldblume

Importerades från Mecklenburg i DDR (Östtyskland) 1964. Hon föddes 1961 . Hon var en fux med stor bläs och 4 vita strumpor. Hon blev A-premierad.
Stofölet som föddes 1966 är Feldwinde 8418

Fledblume ägdes 1964-1968 av Tord Hilmersson, Älmeboda, 1969-1971 av Jan karlsson, örsjö och från 1972 av Roy Salomonsson, Nybro.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Tack! Avkomman som stått på vår klubb hette Feltsterne, hon fanns dock inte med i avkommelistan.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Mitt i prick! Tack för hjälpen!
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Åh så bra med hjälpen om Latheran och hans dotter Ambra! Hennes son som stod här hette Ambradino så det måste ju bara vara rätt!
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Denna Gandalf Grå var inte godkänd, finns dock en annan Gandalf Grå med stamboksnummer, men det är alltså inte samma häst.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

hihi, två själar - en tanke :D
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

My är det stamboksförda russtoet My 822 f.1962, svart, 123 cm e.Olle V 129 u.Molly 359 - Dollman 81. Hon lämnade tillsammans med Gandalf Grå (f.1973 e.Pegasus 424 u.Darling Kate xx 8932, ej godkänd) stoet Belinda f.1979 av uppfödaren/ägaren Lars Toller, Vebände Gård

Miss Ramona f.1978 SPR 44261/78 e.Papillon RNF 65 u.Cherrie RNF 807 - Zuidpool's Rufus van Nomad RRN 4. Lämnade Gigg f.1983 hos Lars Toller

Morney var ett sto importerad från Irland e.Black Devil (okänd härstamning) och u.Moonlight Serenade (okänd härstamning). Hon lämnade förutom Mihai f.1983 även Mascot f.1990 e.Quintus ox och Moonwind f.1982 e.Espri ox
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Belinda är den häst som tidigare varit ridskolehäst hos oss, så det stämmer ju fint med uppgifterna om My.

Ang. Morney så fick jag där en bonusuppgift förutom stammen, det är nämligen Moonwind som stod här, det var alltså fel att han var född -83, ska ju då vara -82 enligt dina uppgifter ovan!

Miss Ramona hade ju fler hittat här, och det stämmer att det är Gigg som varit hos oss.

Tack för hjälpen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp