Idag är det slut

Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag skulle få en till ponny som var min största dröm ❤️ Och att jag undrade lite om tips om jag skulle ha en c eller d-ponny.
Men ja det blev en c-ponny ❤️ Som var exakt allt som min dröm ponny var då. Han hade startat ganska högt på Irland och han var ganska pigg och stark ibland men jätte säker i hoppningen och hoppade ALLT. Och även fast han bara är c-ponny så känns han mycket större så han passar tillochmed för min mamma som är ungefär 175 cm. Så ja han var verkligen ALLT vi ville ha!! ❤️
Vi hann rida och tävla i ungefär ett halv år. Och det var nog den bästa tiden i mitt liv ❤️ Det kändes som att ÄNTLIGEN var alla mina drömmar möjliga.
Sen blev hela mitt liv krossat som nog domflesta vet. Och jag blev sjuk och var på bup jätte länge och sen hvb hem. Så jag har inte ens träffat O på jätte jätte länge nu kanske 1,5 år. Så för hans del så har han nog glömt mig nu. Men jag har SÅKLART inte glömt han.
Men idag så ska jag träffa han igen. För första gången på hur länge som helst och sista gången 💔 För imorgon så ska han flytta till sitt nya hem.
Jag MÅSTE såklart inte träffa han och säga hejdå. Utan jag skulle kunna bara fort sätta att inte ha träffat honom på jätte länge. Men som både jag tror och mamma och pappa och psykologen så be höver jag få göra ett av slut. Även fast att det kommer vara SKIT jobbigt men det är nog ändå be hövt liksom. Som att sätta en punkt att ni är min tid med O SLUT 😭
Så ja. Idag är det slut. Jag VET att det är rätt be slut och jag ångrar det absolut INTE! Men det gör ändå så jävla ont.
Och på ett sätt så är det inte bara att min tid med O är slut. Utan mina drömmar och mål är det och hela mitt gamla liv 💔 Och det känns som jag bara helt går sönder på in sidan av att tänka på det.
 

Vi har inte ens åkt från hvb än och jag har redan börjat gråta 😭
Det ÄR det bästa för O och jag skulle ju ändå inte kunna rida han igen. Men det gör ändå så jävla ont att det blev såhär. Det var inte såhär det skulle bli 😭 Vi skulle tävla och rida massa roliga tävlingar och alltmöjligt. Och åka på meetings och allt sånt. Och kanske testa fält tävlan. Han skulle vara min tävlings ponny som jag verkligen skulle kunna satsa med och nå alla mål ❤️
Och istället så blev det såhär 😭 Men nu kommer iallafall HAN få chansen att göra allt detdär. Även fast inte jag kommer kunna det. Och det är så jävla jobbigt att idag nu snart så ska jag åka och säga hejdå till han och till alla drömmar och mål och hela mitt gamla liv 💔 Och istället så har jag bara denhär fucking jävla vidriga äckliga värde lösa kroppen som inte ens kan gå 🤮😭

Jag började också gråta när jag läste detta. 😥 Jag tycker SÅ otroligt synd om dig som fått dina drömmar krossade på det här hemskt orättvisa sättet. :cry:

Känslan som du beskriver påminner mig om när min tävlingshäst dog förra året, han var bara 7 år, och vi hade knappt hunnit börja göra alla saker som jag drömt att vi skulle göra tillsammans.... Men så bara pang var alla drömmar borta för alltid, och det gör SÅ ont. För mig tog det över ett halvt år att börja hitta motivationen tillbaka och våga ha nya drömmar. Och jag är fortfarande lite rädd något ska hända så de också går i knas.

Förstår att du känner dig tom och ensam nu. ❤ Tror du det skulle vara bra att försöka tänka på något annat, eller behöver du fokusera på sorgen över O nu? Båda delar är rätt och okej! ❤
 
Jag började också gråta när jag läste detta. 😥 Jag tycker SÅ otroligt synd om dig som fått dina drömmar krossade på det här hemskt orättvisa sättet. :cry:

Känslan som du beskriver påminner mig om när min tävlingshäst dog förra året, han var bara 7 år, och vi hade knappt hunnit börja göra alla saker som jag drömt att vi skulle göra tillsammans.... Men så bara pang var alla drömmar borta för alltid, och det gör SÅ ont. För mig tog det över ett halvt år att börja hitta motivationen tillbaka och våga ha nya drömmar. Och jag är fortfarande lite rädd något ska hända så de också går i knas.

Förstår att du känner dig tom och ensam nu. ❤ Tror du det skulle vara bra att försöka tänka på något annat, eller behöver du fokusera på sorgen över O nu? Båda delar är rätt och okej! ❤
Jag fattar att det var jätte hemskt med din tävlings häst men du hade iallafall andra hästar och kunde ha liknande mål med dom. Alltså jag fattar att drömmarna med han var borta och att det var jätte hemskt men du KUNDE iallafall ha målen kvar med nånannan häst.
 
Jag fattar att det var jätte hemskt med din tävlings häst men du hade iallafall andra hästar och kunde ha liknande mål med dom. Alltså jag fattar att drömmarna med han var borta och att det var jätte hemskt men du KUNDE iallafall ha målen kvar med nånannan häst.

Ja, det blir såklart inte riktigt samma som för dig. Jag menade mest att jag kan relatera till känslan, iom jag upplevd det med att förlora sina drömmar som man jobbat för i många år (han var min första egna uppfödning som jag drömt om även innan han blev till). Men jag förstår att det måste kännas ännu värre för dig, iom att ditt liv inte alls KAN vara som det var förut. 💔
 
Ja, det blir såklart inte riktigt samma som för dig. Jag menade mest att jag kan relatera till känslan, iom jag upplevd det med att förlora sina drömmar som man jobbat för i många år (han var min första egna uppfödning som jag drömt om även innan han blev till). Men jag förstår att det måste kännas ännu värre för dig, iom att ditt liv inte alls KAN vara som det var förut. 💔
Ja för jag kan ju inte försöka nå dom målen med nånannan häst heller.
 
T ska komma hit ett tag även fast han inte får stanna så länge och även fast att jag inte är värd han speciellt inte efter förr går ❤️😭 Jag både längtar jätte mycket och vill inte att han kommer alls på samma gång.
 
Jag låter säkert helt störd i huvudet nu och pattetisk och dum. Och jag fattar det.
Men jag tycker det är helt stört att T tycker om MIG och att han VILL vara i när heten av mig och sånt. Och att han bryr sig om MITT liv.
Som idag så han var här i två timmar. Och det var en SKIT jobbig dag innan inte bara för O heller utan flera saker.
Så var T här och det var bara skit mysigt. Även fast jag var så jävla äcklig och dum i huvudet i förr går ändå var han jätte fin och snäll och gullig nu ❤️
Så nu är min hjärna som helt upp delad på mitten. Så halva hjärnan är som ledsen och nästan bara tom för allt. Och halva hjärnan kan bara tänka på att ligga i sängen med T och mysa.
Jag känner mig helt störd som har som två HELT o lika känslor på samma gång.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 273
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 345
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp