Idag är det slut

Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag skulle få en till ponny som var min största dröm ❤️ Och att jag undrade lite om tips om jag skulle ha en c eller d-ponny.
Men ja det blev en c-ponny ❤️ Som var exakt allt som min dröm ponny var då. Han hade startat ganska högt på Irland och han var ganska pigg och stark ibland men jätte säker i hoppningen och hoppade ALLT. Och även fast han bara är c-ponny så känns han mycket större så han passar tillochmed för min mamma som är ungefär 175 cm. Så ja han var verkligen ALLT vi ville ha!! ❤️
Vi hann rida och tävla i ungefär ett halv år. Och det var nog den bästa tiden i mitt liv ❤️ Det kändes som att ÄNTLIGEN var alla mina drömmar möjliga.
Sen blev hela mitt liv krossat som nog domflesta vet. Och jag blev sjuk och var på bup jätte länge och sen hvb hem. Så jag har inte ens träffat O på jätte jätte länge nu kanske 1,5 år. Så för hans del så har han nog glömt mig nu. Men jag har SÅKLART inte glömt han.
Men idag så ska jag träffa han igen. För första gången på hur länge som helst och sista gången 💔 För imorgon så ska han flytta till sitt nya hem.
Jag MÅSTE såklart inte träffa han och säga hejdå. Utan jag skulle kunna bara fort sätta att inte ha träffat honom på jätte länge. Men som både jag tror och mamma och pappa och psykologen så be höver jag få göra ett av slut. Även fast att det kommer vara SKIT jobbigt men det är nog ändå be hövt liksom. Som att sätta en punkt att ni är min tid med O SLUT 😭
Så ja. Idag är det slut. Jag VET att det är rätt be slut och jag ångrar det absolut INTE! Men det gör ändå så jävla ont.
Och på ett sätt så är det inte bara att min tid med O är slut. Utan mina drömmar och mål är det och hela mitt gamla liv 💔 Och det känns som jag bara helt går sönder på in sidan av att tänka på det.
 

Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag skulle få en till ponny som var min största dröm ❤️ Och att jag undrade lite om tips om jag skulle ha en c eller d-ponny.
Men ja det blev en c-ponny ❤️ Som var exakt allt som min dröm ponny var då. Han hade startat ganska högt på Irland och han var ganska pigg och stark ibland men jätte säker i hoppningen och hoppade ALLT. Och även fast han bara är c-ponny så känns han mycket större så han passar tillochmed för min mamma som är ungefär 175 cm. Så ja han var verkligen ALLT vi ville ha!! ❤️
Vi hann rida och tävla i ungefär ett halv år. Och det var nog den bästa tiden i mitt liv ❤️ Det kändes som att ÄNTLIGEN var alla mina drömmar möjliga.
Sen blev hela mitt liv krossat som nog domflesta vet. Och jag blev sjuk och var på bup jätte länge och sen hvb hem. Så jag har inte ens träffat O på jätte jätte länge nu kanske 1,5 år. Så för hans del så har han nog glömt mig nu. Men jag har SÅKLART inte glömt han.
Men idag så ska jag träffa han igen. För första gången på hur länge som helst och sista gången 💔 För imorgon så ska han flytta till sitt nya hem.
Jag MÅSTE såklart inte träffa han och säga hejdå. Utan jag skulle kunna bara fort sätta att inte ha träffat honom på jätte länge. Men som både jag tror och mamma och pappa och psykologen så be höver jag få göra ett av slut. Även fast att det kommer vara SKIT jobbigt men det är nog ändå be hövt liksom. Som att sätta en punkt att ni är min tid med O SLUT 😭
Så ja. Idag är det slut. Jag VET att det är rätt be slut och jag ångrar det absolut INTE! Men det gör ändå så jävla ont.
Och på ett sätt så är det inte bara att min tid med O är slut. Utan mina drömmar och mål är det och hela mitt gamla liv 💔 Och det känns som jag bara helt går sönder på in sidan av att tänka på det.
Sen förstår jag att det är mycket mer än att ”bara” säga farväl till en vän.

Det är inte riktigt samma sak men jag sålde mitt hus när jag skulle flytta ihop med min sambo. Det var mitt drömhus där jag vuxit upp och jag hade jättemycket drömmar och planer. Mitt liv fick en helt annan riktning mot vad jag tänkt och jag vill forfarande inte åka förbi där för det är så jobbigt att se hur det har förändrats.

Så det är inte konstig om du har jättemycket känslor i kroppen just nu. Eller om det blir tvärt om, att man inte känner någonting utan känslorna kommer senare.

❤️❤️❤️❤️
 
Jag är säker på att han kommer ihåg dig. Tufft för dig, men bra tror jag också att träffa honom och säga hej då. :heart
 
Sen förstår jag att det är mycket mer än att ”bara” säga farväl till en vän.

Det är inte riktigt samma sak men jag sålde mitt hus när jag skulle flytta ihop med min sambo. Det var mitt drömhus där jag vuxit upp och jag hade jättemycket drömmar och planer. Mitt liv fick en helt annan riktning mot vad jag tänkt och jag vill forfarande inte åka förbi där för det är så jobbigt att se hur det har förändrats.

Så det är inte konstig om du har jättemycket känslor i kroppen just nu. Eller om det blir tvärt om, att man inte känner någonting utan känslorna kommer senare.

❤️❤️❤️❤️
Dethär menar INTE jag som att för minska ditt utan jag fattar verkligen att det var jätte jobbigt! Och fattar att det är jobbigt att se det och hur allt är så kanske det inte alls är som du hade tänkt och så ❤️
Men det var väl iallafall nåtannat bra att du flyttade i hop med din sambo. Så även fast det var jobbigt med huset så var det väl bra OCKSÅ med allt liksom?
Men så är det ju inte för mig utan jag säljer inte O för att nånting i mitt liv ska ändras på nåt bra sätt. Utan att det är bara slut.
 
Jag är säker på att han kommer ihåg dig. Tufft för dig, men bra tror jag också att träffa honom och säga hej då. :heart
Det tror inte jag att han gör för vi har inte träffats på jätte länge och det är andra som har skött om han och ridit och så. Plus så har jag rullstol nu så han kommer nog inte fatta vem jag är eller komma håg nåt.
 
Dethär menar INTE jag som att för minska ditt utan jag fattar verkligen att det var jätte jobbigt! Och fattar att det är jobbigt att se det och hur allt är så kanske det inte alls är som du hade tänkt och så ❤️
Men det var väl iallafall nåtannat bra att du flyttade i hop med din sambo. Så även fast det var jobbigt med huset så var det väl bra OCKSÅ med allt liksom?
Men så är det ju inte för mig utan jag säljer inte O för att nånting i mitt liv ska ändras på nåt bra sätt. Utan att det är bara slut.
Du har helt rätt, jag fick fick inte fram det så bra i skrift. Det jag ville säga var just att jag förstår/kan relatera till sorgen i att säga farväl till en period i livet. Det är tufft. Sen var det för mig positiva saker som vägde upp.

Jag ville inte förminska din sorg genom att bara säga ”jag fattar att det är tufft”. För klart jag fattar att det är jobbigt och så men eftersom jag inte är du så kan ju jag aldrig riktigt förstå hur det är för dig. Därför lyfte jag en jobbig sak för mig, för att visa att jag fattar själva känslan. Sen tror jag att det är bra mycket jobbigare för dig mot vad det kanske jag för mig. Nu blev det kanske rörigt men jag hoppas att du förstår lite hur jag menade med mitt inlägg, tack för att du inte missförstod mig helt! ❤️
 
Vi har inte ens åkt från hvb än och jag har redan börjat gråta 😭
Det ÄR det bästa för O och jag skulle ju ändå inte kunna rida han igen. Men det gör ändå så jävla ont att det blev såhär. Det var inte såhär det skulle bli 😭 Vi skulle tävla och rida massa roliga tävlingar och alltmöjligt. Och åka på meetings och allt sånt. Och kanske testa fält tävlan. Han skulle vara min tävlings ponny som jag verkligen skulle kunna satsa med och nå alla mål ❤️
Och istället så blev det såhär 😭 Men nu kommer iallafall HAN få chansen att göra allt detdär. Även fast inte jag kommer kunna det. Och det är så jävla jobbigt att idag nu snart så ska jag åka och säga hejdå till han och till alla drömmar och mål och hela mitt gamla liv 💔 Och istället så har jag bara denhär fucking jävla vidriga äckliga värde lösa kroppen som inte ens kan gå 🤮😭
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 276
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 346
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp