Bukefalos 28 år!

Idag drar turnéen igång...

Sv: Idag drar turnéen igång...

Men HP kan du väl bara få tidigast 60 dagar före BF? Iaf så fick jag det och har aldrig hört man kan få tidigare. Förresten så tar det år och dar innan du är "klar" med din ansökan om HP. Du söker den så fort du fått moderskapsintyg du får efter du gjort UL i ca v.18-19. Jag skickade in mitt fort fort och fick svaret när jag var i v.28.

Hur som helst, var jag du skulle jag prata med min BM om hur jag kände och hur det låg till så kanske hon skulle kunna hjälpa till med sjukskrivning eller något annat tips.

Att prata med chefen verkar ju inte hjälpa. Sådär ska du inte ha det!

Det var det jag trodde!

BM verkar inte så förstående, eller hon tycker att det låter hemskt o att jag ska säga upp mig. Det går inte riktigt ihop. Dock pratade jag med henne innan jag fick alla besvär utan bara tyckte att läget var jobbigt och "idiotiskt".

Får prata med henne igen!
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Jag har ingen koll på det tyvärr.

Har du läst föreskrifterna för gravida från arbetsmiljöverket? Det måste de följa, och har för mig att man kan få HP annars. Du ska bland annat ha tillgång till ett vilorum där du kan ligga och vila, det har du inte i bilen? Finns flera föreskrifter som de ska följa har ingen koll på var de finns, men kolla på AMV.

Ja det har jag, det är inte många rätt där när jag är på turné. På kontoret kan jag ju softa o göra vad som faller in.
Nu kan jag köra bil flera timmar i sträck o sen ska jag stå o vara trevlig mot folk när jag bara vill spy - pga alla lukter. Plus att jag går som att jag har gjort nåt helt annat... Nä jag känner mig inte som en bra person utåt för företaget vars räkning jag åker runt för...
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Jo, men vad säger din chef om att han bryter mot lagen då? Och vad säger hans chef om det?

Har du pratat med dem på AMV? Vad säger BM om det och reglerna? (Och angående BM, byt om du inte tycker att hon är bra - det är viktigt att man känner sig bekväm med sin BM)
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Jo, men vad säger din chef om att han bryter mot lagen då? Och vad säger hans chef om det?

Har du pratat med dem på AMV? Vad säger BM om det och reglerna? (Och angående BM, byt om du inte tycker att hon är bra - det är viktigt att man känner sig bekväm med sin BM)

Han skiter väl i det, jag är ju bara provanställd. Han är högsta hönset tyvärr... Han skulle bara starta ett nytt företag om det sket sig med det här.

Har inte ringt men mailade i fredags!

Jag ska kolla om BM på UL är bättre (annat sjukhus) då byter jag dit - skönare o ha ett att gå till.
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Trist med sådana chefer, men har för mig att man kan få HP när de inte uppfyller reglerna, spec du som har sådana extrema grejer.

Annars finns det väl andra BM på samma mottagning som du kan byta till? :)
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Får kika!

Jo men det vore skönt o gå till dom där man gör UL :) Trodde man kunde göra det där jag går nu.. Men ikke!
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Gör det!

Ok, hos oss är det så att jag går till mvc alla vanliga besök och UL på sjukhuset, men de har ingen mottagning där. :)
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Så är det kanske oftast :) Dom här vet jag i alla fall har en MVC på sjukhuset.. Så jag hoppas det går att gå där om dom verkar bra!
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Okej, hoppas det, annars får du höra om det finns andra på din MVC eller höra med närliggande MVC. En ny ska du iaf kunna få :)
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Han skiter väl i det, jag är ju bara provanställd.

En provanställd får inte bli av med sitt jobb hur som helst på grund av graviditet. Detta kan du läsa mer om på jämställdhetsombudsmannens hemsida under könsdiskriminering.

Det ser för övrigt MYCKET illa ut för ett företag om turnéledaren för folkkära familjevänliga artister får kicken på grund av att hon är med barn.
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Det ser för övrigt MYCKET illa ut för ett företag om turnéledaren för folkkära familjevänliga artister får kicken på grund av att hon är med barn.


Precis!!
Gå till expressen så ska du se att det löser sig med FP!! ;)
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Det skulle inte röra honom i ryggen, han startar ett nytt företag bara.. Nytt namn samma kunder.. *suck*. Jag sitter lite illa till måste jag säga.
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

För dom som var nyfikna eller osäkra så behöver man inte ha arbetat hos samma arbetsgivare i 6 månader utan man ska ha haft en inkomst i 6 månader i sträck för att den ska räknas som SGI. Å det har jag ju haft om han nu skulle känna för att säga upp mig...
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

För dom som var nyfikna eller osäkra så behöver man inte ha arbetat hos samma arbetsgivare i 6 månader utan man ska ha haft en inkomst i 6 månader i sträck för att den ska räknas som SGI. Å det har jag ju haft om han nu skulle känna för att säga upp mig...

Vad skönt :)
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Uppdatering!

Idag satte min chef ner mig på 50% så jag ska slippa åka på turné. Så imorgon blir det en träff med läkare för ett försök till sjukskrivning resterande tid. Får jag det DÅ kan jag andas ut.
Min SGI påverkas inte heller av att jag lev nedsatt vilket känns superskönt. Det enda är att jag ska försöka få till allt med sjukskrivning o så.
Så jag är ganska glad för att jag slipper åka + att jag inte fick sparken :laugh:

Dagens kommentar:
Hellre anställa en bra men ful människa än en värdelös men skitsnygg. Sagt till min chef om mig. TACK. Aphjärna.

Å just det, bara så ni vet så har jag inga besvär! "Graviditet är ju ingen sjukdom.. Det kanske kan bli jobbigt sista 2 månaderna". GAH VAD JAG VILL TRYCKA UPP ETT SJUKSKRIVNINGSPAPPER I ANSIKTET PÅ HONOM!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Idag drar turnéen igång...

Graviditet är ingen sjukdom utan ett tillstånd.
Men man har rätt till anpassade arbetsuppgifter.
Eftersom att det tillståndet är ganska så ansträngande.
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Graviditet är ingen sjukdom utan ett tillstånd.
Men man har rätt till anpassade arbetsuppgifter.
Eftersom att det tillståndet är ganska så ansträngande.

Ja men det vet jag väl :D
Han menade på att man inte kan få några som helst problem för att det är ju ingen sjukdom.
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Men det är ju så som man svarar.
Jag brukade tillägga att det är ganska så opraktiskt med en stor badboll bland tarmarna och uppepå urinblåsan.
Och fråga om de skulle känna sig bekväma med en 10-kilos ryggsäck hängd på magen.
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Tycker du ska svara "hellre en bebis i magen än qvicksilver i pungen" :rofl:

Härligt att det löser sig för dig!!!!!! Låt inte arslen sätta sig på dig dom kan sätta sig på nått annat och rotera! :devil:
 
Sv: Idag drar turnéen igång...

Tycker du ska svara "hellre en bebis i magen än qvicksilver i pungen" :rofl:

Härligt att det löser sig för dig!!!!!! Låt inte arslen sätta sig på dig dom kan sätta sig på nått annat och rotera! :devil:

Arslen var ordet :angel:

Inte_Ung: Ja det har du rätt i :) Nåja, dom får tro vad dom vill.. hoppas jag får till en sjukskrivning i alla fall.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 808
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 590
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 391
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp