Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Nethril

Trådstartare
Och jag håller på att längta ihjäl mig! Klockan går såååå långsamt :D
Så jag tänkte bara skriva av mig lite och visa upp henne.

Lilla damen och hennes matte ska hälsa på idag en stund och imorgon kommer hon för att stanna tills på måndag. Sedan flyttar hon (om allt går som det ska) hem till oss på heltid när semestern börjar :laugh:

Bilder på underverket (får ta mängder med nya idag för de här är väldigt dåliga :o)
DSCF2284.jpg

DSCF2285.jpg


Och så bonusbilder på Emperor som ska få en kompis!
Emperor.jpg

DSCF6202.jpg
 
Sv: Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Vad roligt! Och kul med en kompis till Emperor.

Men vad konstigt framställ hon har jf med Emperor. Ska det se ut så? Kan ingenting alls om rasen. :confused:
 
Sv: Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Och det ser nog ännu värre ut pga ur vilken vinkel bilden är tagen.
 
Sv: Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Ja precis. Hon hamnade lite extra utåt med tårna då hon smög sig lite framåt (kameran var himlans spännande) och sedan hjälper inte precis kameravinkeln till att göra det bättre ;)
 
Sv: Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Nu blir det bildbombning! :D
ozzi3.jpg

ozzi4.jpg

ozzi2.jpg

ozzi.jpg


Och så en sista bild på en väldigt morgontrött tjej (som helst vill gå in och sova igen)
ozzi5.jpg
 
Sv: Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Berätta lite om frallor, de är ju så otroligt fina
 
Sv: Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Jadu, vad vill du veta? ;)
En fralla är helt enkelt världens härligaste hund (jag är partisk) och de vill hänga med på vad du än ska göra.
Roliga och otroligt lättanpassade små rackare med en stor portion humor och självförtroende :)
Klyschan en stor hund i litet format stämmer väl in och man kan inte ligga på latsidan med uppfostran för då inser man en dag att det visst är hunden som bestämmer hemma ;)
De fiser, snarkar och deras täckhår kan (när de fäller) göra riktigt ont att få i fötterna. ;)
Tyvärr har rasen stora problem med andningen och det är ingen hund som man tar ut på en lång promenad när det är varmt ute. Ungefär hälften av alla kullar förslöses med kejsarsnitt och det är också ganska vanligt med ögon och hudproblem. Patella verkar också bli allt vanligare (eller så beror det på att fler och fler kollar sina hundar för det, vilket nog är mer troligt :))

Men som jag sa tidigare är det en underbar hund och jag kan inte tänka mig ett liv utan frallor. :love:
 
Sv: Idag kommer en liten frallefröken och hälsar på!

Tack för lite "personlig info" :) Hoppas få träffa en någon gång.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 818
Senast: mumin
·
Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
2 707
Senast: dobbis
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp