Stämgaffel någon?

Så starkt gjort av dig ❤ Tillåt dig att bli förbannad när du börjar inse hur du blivit behandlad, det hjälpte i alla fall mig att börja ta mig själv och mina känslor på allvar!
Den dagen kommer. Just nu känns hela min värld i spillror.
Men jag är så glad för att jag stod upp för mig själv ❤️
Jag öppnar nya dörrar.
Men varje steg jag tar gör ont.
Jag är livrädd för hur länge det kommer att göra ont.
Men det är som ni säger - det kommer ju vara ett lidande för evigt om jag stannar med honom.
 
Jag har lämnat honom
Åh så skönt! Försök nu att hålla dig borta från honom. Blockera överallt på sociala medier, hans telefonnummer osv. När han gör vad han kan för att höra av sig och lova att bättra sig, att allt ska bli fantastiskt osv, läs igenom din tråd här och påminn dig om att han redan fått en och femhundra chanser till bättring och att han INTE ska ha fler.

Varje, varje gång du försökt prata med honom har varit en chans för honom att ta in hur du känner och mår, att försöka kommunicera, bete sig respektfullt osv. Han har, om han velat, haft möjlighet att i varje diskussion säga "Ok, jag lyssnar, nu vill jag försöka få det bättre", men det har han inte gjort. Han har också, så fort ni varit hemma samtidigt, kunnat gå till dig och själv ta upp det för diskussion. Så han har fått chanser. Kom ihåg det. Han ska inte ha fler.
 
Just nu sitter jag på jobbet inlåst på toaletten😅
Tårarna rinner som en kran.
Så jäkla pinsamt att grina på jobbet.
Försökte sitta genom morgonmötet och inte bli sedd men snörvlade som om jag vore förkyld.

Det är helt OK att säga att det är lite kämpigt privat, så vet arbetskamraterna att du går igenom något jobbigt. En behöver inte redovisa ner på detaljnivå men det kan vara skönt med lite förståelse.
 
Just nu sitter jag på jobbet inlåst på toaletten😅
Tårarna rinner som en kran.
Så jäkla pinsamt att grina på jobbet.
Försökte sitta genom morgonmötet och inte bli sedd men snörvlade som om jag vore förkyld.
Tillåt dig att känna det du känner. Låt tårarna rinna en stund, och när du känner dig redo för det så torkar du dem och går ut och möter världen en stund. Sedan helt okej att bryta ihop igen. Du klarar detta!
 
Jag har lämnat honom

Alltså :heart Hejja dig! Så sjukt bra, det är du värd! Det är jobbigt först men det är baksmällan. Dina känslor kan vara kapade ett tag, för du har byggt upp det här så länge runt honom. Men om du vilar i beslutet ochhärdar ut så kommer det bara bli bättre och bättre framöver. Ta hand om dig! Gör små saker som gör dig glad eller som känns bra. Ge dig tid att vila. Tala med en vän, eller flera och låt dem stödja dig. Etablera nya rutiner för dig själv. Kom ihåg att du är bra, och fin, och stark, och tillräcklig, smart, värdefull, helt unik och kommer klara det här.
 
Alltså :heart Hejja dig! Så sjukt bra, det är du värd! Det är jobbigt först men det är baksmällan. Dina känslor kan vara kapade ett tag, för du har byggt upp det här så länge runt honom. Men om du vilar i beslutet ochhärdar ut så kommer det bara bli bättre och bättre framöver. Ta hand om dig! Gör små saker som gör dig glad eller som känns bra. Ge dig tid att vila. Tala med en vän, eller flera och låt dem stödja dig. Etablera nya rutiner för dig själv. Kom ihåg att du är bra, och fin, och stark, och tillräcklig, smart, värdefull, helt unik och kommer klara det här.
Tack ❤️
Rädslan för ensamheten är enorm.
Men jag överdriver inte när jag säger att det är ni här som hjälpte mig att ta steget.
5 år av en relation till någon som gjort mig olycklig.
I stunden så är jag bara förbannad och vill skälla ut honom efter noter för hans sätt att behandla mig, men han kommer inte ta till sig och jag kommer ångra mig för att ha behandlat honom så.
Nu är jag hemma. Jag har lagt mig under min största filt och ska sova en stund innan jag åker ut till mina hästar och njuter av solljuset hos en av mina bästa vänner.
Jag kommer få dagar där jag desperat ångrar mig och är övertygad om att ha tagit fel beslut genom att lämna honom.
Men jag VET att det är rätt beslut.

Jag får välja själv i mitt liv nu. Jag ska behandla mig själv med respekt nu.
 
Tack ❤️
Rädslan för ensamheten är enorm.
Men jag överdriver inte när jag säger att det är ni här som hjälpte mig att ta steget.
5 år av en relation till någon som gjort mig olycklig.
I stunden så är jag bara förbannad och vill skälla ut honom efter noter för hans sätt att behandla mig, men han kommer inte ta till sig och jag kommer ångra mig för att ha behandlat honom så.
Nu är jag hemma. Jag har lagt mig under min största filt och ska sova en stund innan jag åker ut till mina hästar och njuter av solljuset hos en av mina bästa vänner.
Jag kommer få dagar där jag desperat ångrar mig och är övertygad om att ha tagit fel beslut genom att lämna honom.
Men jag VET att det är rätt beslut.

Jag får välja själv i mitt liv nu. Jag ska behandla mig själv med respekt nu.

Det är helt ok att sörja :heart Även om relationen inte var bra så var det ändå en relation och en stor bit av ens liv. Det är inget att ta lätt på. Även om det var rätt att avsluta den och att du nu är fri att forma ditt liv som DU vill.
 
Tack ❤️
Rädslan för ensamheten är enorm.
Men jag överdriver inte när jag säger att det är ni här som hjälpte mig att ta steget.
5 år av en relation till någon som gjort mig olycklig.
I stunden så är jag bara förbannad och vill skälla ut honom efter noter för hans sätt att behandla mig, men han kommer inte ta till sig och jag kommer ångra mig för att ha behandlat honom så.
Nu är jag hemma. Jag har lagt mig under min största filt och ska sova en stund innan jag åker ut till mina hästar och njuter av solljuset hos en av mina bästa vänner.
Jag kommer få dagar där jag desperat ångrar mig och är övertygad om att ha tagit fel beslut genom att lämna honom.
Men jag VET att det är rätt beslut.

Jag får välja själv i mitt liv nu. Jag ska behandla mig själv med respekt nu.

Det är OK att sörja det som inte blev, drömmen om tvåsamhet. Men sörj inte honom. Var ärlig. Det är inte beteendet han visat dig som du saknar. Det beteendet är anledningen till att du lämnade.

Drömmen om tvåsamhet behöver du inte begrava, den kan leva vidare. Om du vill och väljer. Men det du trodde fanns, finns inte. Ett respektfullt förhållande mellan två vuxna människor.
 
Tack ❤️
Rädslan för ensamheten är enorm.
Men jag överdriver inte när jag säger att det är ni här som hjälpte mig att ta steget.
5 år av en relation till någon som gjort mig olycklig.
I stunden så är jag bara förbannad och vill skälla ut honom efter noter för hans sätt att behandla mig, men han kommer inte ta till sig och jag kommer ångra mig för att ha behandlat honom så.
Nu är jag hemma. Jag har lagt mig under min största filt och ska sova en stund innan jag åker ut till mina hästar och njuter av solljuset hos en av mina bästa vänner.
Jag kommer få dagar där jag desperat ångrar mig och är övertygad om att ha tagit fel beslut genom att lämna honom.
Men jag VET att det är rätt beslut.

Jag får välja själv i mitt liv nu. Jag ska behandla mig själv med respekt nu.
Skäll du på honom det kan få en att må bättre själv
Jag skällde på min fader igår jag sov riktigt bra ;)
 
Tack ❤️
Rädslan för ensamheten är enorm.
Men jag överdriver inte när jag säger att det är ni här som hjälpte mig att ta steget.
5 år av en relation till någon som gjort mig olycklig.
I stunden så är jag bara förbannad och vill skälla ut honom efter noter för hans sätt att behandla mig, men han kommer inte ta till sig och jag kommer ångra mig för att ha behandlat honom så.
Nu är jag hemma. Jag har lagt mig under min största filt och ska sova en stund innan jag åker ut till mina hästar och njuter av solljuset hos en av mina bästa vänner.
Jag kommer få dagar där jag desperat ångrar mig och är övertygad om att ha tagit fel beslut genom att lämna honom.
Men jag VET att det är rätt beslut.

Jag får välja själv i mitt liv nu. Jag ska behandla mig själv med respekt nu.
Skäll på honom när du inte är sårbar längre, när du vet att han inte kommer kunna vrida på det du säger till sin fördel och få dig att känna något annat än att du tagit helt rätt beslut att lämna honom.

Det där sista du skrivit tycker jag du ska ha som bakgrundsbild eller skriva upp det och sätta på badrumsspegeln så du ser det varje dag för att påminna dig själv om exakt hur superstark och modig du är, även när det känns skit. För du är klok, stark och modig och det förtjänar respekt. ❤️
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 969
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp