Bukefalos 28 år!

Idéer om 80-årspresent?

Sv: Idéer om 80-årspresent?

Du, den som lagar mat åt mig blir garanterat avgudad, promise! Jag ska göra ett litet altare till din ära :D

But we have a deal! :up:

:up:
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

Aha, så det är otacksam man ska vara för att få som man vill? :D
Hm, jag har nog missat något viktigt där :cautious:
Kan förklara min oförmåga att dressera omgivningen...

Ja, var sur och spela gärna på ge-dåligt-samvete-strängen. Till slut säger man som den vars huvud du promenerar på att 'det var väl självaste faen!' och så gör man vad man kan för att ligga steget före. Det är nästan njutbart. :D
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

Är det något min mamma har gott om så är det ego - välgörenhet är inget hon engagerar sig i. Och jag är den förste att beklaga det. Annars har jag projekt jag brinner för..men njäh. Det enda vore att sponsra ortens katthem, det skulle hon sanktionera med medtyckande. Men det är ju PAKET jag efterlyser, paket, prassel och gyllene snören liksom. Hon är barnsligt förtjust i sånt. Men fylla med..vad?

Så hon gillar katter alltså?
Varför inte köpa en katt hon kan ha i knäet och klappa?
Det finns låtsaskatter med andningsfunktion man kan ha i knäet.
Eftersom hon kanske inte orkar med att ta hand om en levande katt.
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

Så hon gillar katter alltså?
Varför inte köpa en katt hon kan ha i knäet och klappa?
Det finns låtsaskatter med andningsfunktion man kan ha i knäet.
Eftersom hon kanske inte orkar med att ta hand om en levande katt.

Jo, men jag sa ju att hon redan har en katt.
Hon är inte dement eller palliativ, ännu - låtsaskatter används i sån vård. :)
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

Katten är numer typ jämngammal med mamma och inte av den energiska sorten. Han har klöspelare som han använder som är fräscht.
Nja...det blir nog smycke och ponchon, kanske muggarna. Jag hittade jättefina vinglas med typ inristad stjärna i en hemmapryl-affär, kanske ett par såna och något från bolaget.
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

Shit vad din mor blir bortskämd...

Du kan få bli min mamma och köpa presenter å laga mat.
Jag lovar också att vara tacksammast i hela världen!
Sen när du är åldring kan jag köpa presenter åt dig så kan niphredil laga maten ;)
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

:o Fast jag är inte så fantastisk! Föräldrar blir ju normalt inte gamla över en dag liksom. Mamma har behövt hjälp med att styra upp sin vardag en tid, på grund av sjukdom och allmän försämring. Ett par paket som jag vet att hon uppskattar att få tycker jag inte är så mycket. Summan av vad hon kanske får ligger under 600:- och tja...man fyller bara 80 år en gång liksom.
Jag slåss ständigt mot dåligt samvete, och får ofta till mig inte minst från min syster att jag gör för lite. När jag jämför min sociala kontakt med min mor med andra, tex kollegor så är jag ljusår från att vara en bra omhändertagande dotter. Det är svårt sånt här. :crazy:
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

Tjaa alla är ju olika..

Om jag ser till hur mina föräldrar var med sina föräldrar så verkar du vara nog så omtänksam om din mor..
Men alla har ju olika relationer.
Jag tycker iaf att du verkar räknas som en god omhändertagande dotter, du ser ju till att hon har allt hon behöver och lite till.
Du har ju trots allt ett eget liv också.
 
Sv: Idéer om 80-årspresent?

Du får jaga rätt på Zlatan, och fråga om han kan komma på kalaset. Han är väl i Sverige nu, och nåt kan han göra för sina fans.

Säger som några andra, smycken.
Eller en utflykt i all enkelhet, med en riktigt god korg med läckerheter, till nåt ställe i närheten som du vet att hon kanske en gång i tiden uppskattade, och med lite småpaket.

Min fotbollstokiga svärfar fyller 80 nu i oktober, men är lite piggare än din mor, så den överraskningen blir en fotbollsmatch Sverige-Nåt land :-)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp