Idiotfråga om CSN

Caoimhe

Trådstartare
Om jag har blivit beviljad CSN i 20 veckor på HT + 20 veckor på VT, kan CSN dra tillbaka sin beviljan om vårterminen om jag inte uppnår 75 % på höstterminen?

Om jag har blivit beviljad CSN i 20 veckor på HT + 20 veckor på VT, kan CSN dra tillbaka sin beviljan om vårterminen om jag inte uppnår 75 % på höstterminen?

Nej, inte om du har sökt för båda terminerna i augusti. Om du däremot bara sökt för höstterminen i augusti och söker för vårterminen nu i december, då spelar det roll hur mycket du klarat.
Är det första året du tar CSN? Första året har man lite dispens, då räcker det att man klarat 60%.

En till fråga!

Jag läser ett program på heltid. I vår väljer en kurser själv. Om jag då läser en kurs som går på 50 % hela terminen (15 hp) och en kurs som går 100 % halva terminen (15 hp), är jag då berättigad att få fullt studielån under hela studieperioden? Jag läser ju trots allt 30 poäng över rätt antal veckor, men lite snedfördelat på tiden.

En till fråga!

Jag läser ett program på heltid. I vår väljer en kurser själv. Om jag då läser en kurs som går på 50 % hela terminen (15 hp) och en kurs som går 100 % halva terminen (15 hp), är jag då berättigad att få fullt studielån under hela studieperioden? Jag läser ju trots allt 30 poäng över rätt antal veckor, men lite snedfördelat på tiden.

Ring CSN och kolla. Man får ju inget studiemedel för studier över 100%, och du läser ju egentligen en halv termin 150% och en halv termin 50%.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp... 2
Svar
22
· Visningar
1 789
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 866
Senast: malumbub
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..