M
mao
Läste på ridsports hemsida,
Ang. nationella tävlingar:
"För att få starta Lätt A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Lätt A eller högre klass på regional tävling."
Ändras till
"För att få starta i nationell Lätt A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00 % med traditionell bedömning i Lätt A eller högre klass på regional tävling. "
Så nu undrar jag: är detta öht ngn ändring?
Och vad gäller då LA: P programmen? Dom räknas väl som La program men får man starta ett Ap program om man har haft 62% i tex La: 4?
För som jag förstår det (om jag inte har helt fel?) Så ska man ha 62% i klass på regional tävling i program som innehåller öppna, sluta och enkla byten för att få starta nat i klass som innehåller detta?
Allså, A:5, Ap-program eller FEI program?
I bara EN klass då som jag fattar det?
Har svårt att fatta
Men om jag rider ett Ap program på 62 % eller över har jag kvalat nationellt och får rida alla klasser i nationellt?
Tacksam för svar.
(Om någon vet fler ändringar som kommer till 2006 får ni gärna skriva det med)
Ang. nationella tävlingar:
"För att få starta Lätt A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Lätt A eller högre klass på regional tävling."
Ändras till
"För att få starta i nationell Lätt A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00 % med traditionell bedömning i Lätt A eller högre klass på regional tävling. "
Så nu undrar jag: är detta öht ngn ändring?
Och vad gäller då LA: P programmen? Dom räknas väl som La program men får man starta ett Ap program om man har haft 62% i tex La: 4?
För som jag förstår det (om jag inte har helt fel?) Så ska man ha 62% i klass på regional tävling i program som innehåller öppna, sluta och enkla byten för att få starta nat i klass som innehåller detta?
Allså, A:5, Ap-program eller FEI program?
I bara EN klass då som jag fattar det?
Har svårt att fatta
Tacksam för svar.
(Om någon vet fler ändringar som kommer till 2006 får ni gärna skriva det med)
Senast ändrad av en moderator: