IKEA postorder

T

Tarzzan

Någon som har beställt därifrån?
Sitter här och funderar på att skicka efter gardiner till balkongen.
Hur lång är leveranstiden?
Blev ni nöjda med allt?


Krukset är att min ekonomi klarar inte en shopping tur på IKEA denna månad men jag MÅSTE ha nya gardiner till balkongen:D
 
Sv: IKEA postorder

Jag har beställt. Leverans kommer imorrn, två veckors väntan exakt. Men det är iofs inte postorder, det är möbler och hemkörning och grejer. (Samt ett par gardiner!)
 
Sv: IKEA postorder

Ockej.
Tänkte mer på post paket.

Hoppas du blir nöjd med dina grejor
 
Sv: IKEA postorder

Jag har beställt därifrån en gång (ett mindre hyllplan och ev. något mer, har jag för mig att det var) och jag tyckte det gick smidigt och bra. Hur lång leveranstiden var kommer jag inte ihåg, men det står 7-10 dagar på Ikeas hemsida så jag antar att den hamnade där någonstans. Jag minns också att jag reagerade på att fraktkostnaden var ganska hög; 95 kr + 35 kr (postens avgift vid postförskott) för leveranser under 20 kg, enligt hemsidan. Det kändes onekligen lite konstigt att beställa prylar som tillsammans hamnade på ganska många kronor under fraktkostnaden...

Men annars vill jag minnas att det hela flöt på ganska bra!
 
Sv: IKEA postorder

Japp! Skitsmidigt. Tog ungefär två veckor tills grejjerna kom!
Sen var det lite fel på några luckor som jag måste åka och byta, annars var allt perfekt!
 
Sv: IKEA postorder

Nu har mina prylar kommit, två veckor efter beställning på utsatt datum och tid! Och rätt antal av allt.

Bara monteringen återstår innan jag kan säga att allt är ok.
 
Sv: IKEA postorder

Återkommer på lördag med slutresultat!

Har bara fått upp en bokhylla hittills vilket resulterade i två pluttar för mycket. Inte illa. Eftersom jag är ny här och inte är säker på om det finns småbarn i lägenheterna intill (är säker på att det finns snett över, men de intilliggande har jag inte koll på än) så vågar jag inte slamra alltför mycket efter 20, alltså blir det ett veckoprojekt att få upp allt.

Vilket är skönt för kroppen, bokhyllor som uttryckligen ska monteras av två personer är lite tunga att montera på egen hand. Men det går, inga problem!
 
Sv: IKEA postorder

Spännande! :laugh:

Jag plockade isär en graderob själv och det är inte lätt när man är liten. Vi hade en ganska jämn match men jag vann efter mycket om och men.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp