Imma på insidan av bilrutan.

Jag testade nått år att köra sista kilometern med öppna rutor för att kyla ur bilen, dvs inte ställa ifrån mig den varm. Funkade faktiskt lite. Nu har det ju inte varit snö, men om du har tygmattor, så kolla under dom. Min bil har det och luktade skunk förra året. Kollade efter tips under mattorna och under förarmattan var det blött.
Anledningen till att det funkar är att du byter ut luften inne i bilen mot kall utomhusluft som innehåller mindre mängd vatten per volymenhet. Jag håller med, har man problem med kondens i bilen är det ofta vatten som samlats någonstans, i textilier eller under gummimattor.
 
Hur gör ni för att slippa imma på insidan av bilrutan? I nuläget torkar jag med en arm eller hundens handuk, men det blir värre för var gång + ränder.

Jag undrar också om någon har tips på skrapa med arm, annars når jag inte. Köpte en på Julia inför vintern, men verkar ha fel vinkel på bladet då den är urkass att skrapa med.
Jag hade undersökt varför jag får så mycket imma. Lyft alla mattor. Känn under dörrsidorna. Har någon avrinningskanal täppt igen så att vatten blir stående?
Sedan hade jag putsat av rutorna riktigt ordentligt. Torkat dom helt torra. Och ställt in en torrboll. Finns i olika storlekar och prisklasser.
Får du torrt i bilen, behöver du inte skrapa.
Fortsätter imman ändå, hade jag haft en liten fönstertvättskrapa i bilen.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 649
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 430
Senast: Flixon
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 846
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp