Imorgon ryker tänderna!

Tack allihopa, vad goa ni är!!! :love::heart
Det är helt galet att det har gått så lång tid, och det är helt otroligt att ni minns! :eek:
Det har varit väldigt tuffa år, och massor, massor, massor, av tandläkarbesök sen dess. Jag är inte rädd för tandläkaren längre kan man väl säga ;). Men idag är det nervöst, riktigt nervöst faktiskt. Det är liksom nu det ska ske, den stora förändringen som jag har längtat så efter.
Och jag ska inte vara hos tandläkaren förrän halv fem, gah, det är många timmar kvar att nojja sig över! Funderar på att sova några timmar när jag varit i stallet och ridit , så tiden går fortare.


Jag kommer inte ihåg alls, men lycka till! Du kanske kan få skruvar i framtiden, du är väl såpass ung att det borde vara "värt" det även för fk kan man tycka.
 
Det gick bra.... Jag läspar, ser ut som en idiot och tårarna rinner av smärta.
Det blev "bara" tre tänder denna omgången.

Men nu är det gjort i alla fall...
 
Det gick bra.... Jag läspar, ser ut som en idiot och tårarna rinner av smärta.
Det blev "bara" tre tänder denna omgången.

Men nu är det gjort i alla fall...
Fast nu är det väl förhoppningsvis på väg åt rätt håll iaf, nu kan det väl bara gå uppåt och är det någon som förtjänar lite (läs mycket!) flyt i tillvaron så är det ju du. :) :heart
 
Du är alltid fin vännen! :heart Jag är så himla glad för din skull, att det äntligen går åt rätt håll med allt! :bump: :love: :up:
Fina fina Ninna! :love::love:

Fast nu är det väl förhoppningsvis på väg åt rätt håll iaf, nu kan det väl bara gå uppåt och är det någon som förtjänar lite (läs mycket!) flyt i tillvaron så är det ju du. :) :heart
Men vad go du är, tack! :love:

Det har inte blivit mycket sömn i natt, jisses vad ont det gör! Och jäklarns vad svullen jag är, det ser ut som om jag fått en smäll på käften. Ungefär som för 8 år sen :rofl:. Jag ska till psykologen nu på förmiddagen men funderar på om jag ska avboka, det gör ju för tusan ont bara och prata (mina vänner och släkt typ jublar, tant Jenny är tyst - ovanligt!).

Jag skulle förresten kunna vikariera som vampyr, eftersom överläppen är så svullen så syns mina hörntänder rätt ordentligt :D.
 
Det har inte blivit mycket sömn i natt, jisses vad ont det gör! Och jäklarns vad svullen jag är, det ser ut som om jag fått en smäll på käften. Ungefär som för 8 år sen :rofl:. Jag ska till psykologen nu på förmiddagen men funderar på om jag ska avboka, det gör ju för tusan ont bara och prata (mina vänner och släkt typ jublar, tant Jenny är tyst - ovanligt!).

Jag skulle förresten kunna vikariera som vampyr, eftersom överläppen är så svullen så syns mina hörntänder rätt ordentligt :D.

Gå dit om du orkar, det är alltid bra för vården att se vilket lidande (av vilket slag det än är) man är tvingad att stå ut med. Det ger mer förståelse och gynnar i längden.

Låter kanske konstigt, men att må dåligt i skymundan hjälper inte om man utåt sett, ser ut att ta det mesta med nån slags godmodighet. Med andra ord, det jag menar är att om man visar hur det är, hur man mår, så är chansen större till få bättre hjälp.Det gynnar alltså en själv.

Hoppas allt blir bättre så snart som möjligt :)
 
@Fan of Bill Jag tog mig iväg trots allt. Inte för att det kändes vidare bra och det var bara andra gången jag träffade psykologen... Fy, det är verkligen jättejobbigt och prata, F och S funkar inte alls och uttala. Men alla är verkligen jättegulliga mot mig. Mina vänner vill handla åt mig (det är inte så kul och visa sig ute direkt, syns ju även utanpå pga svullnaden, sen bör man öppna munnen och vara trevlig mot kassörskan!), grannarna kommer och knackar på och frågar hur jag mår mm. Det är otroligt uppskattat, mer än dom kan tro.
Jag fixar inte och rida, jag kan inte koncentrera mig alls. Min häst är en sån där som man måste stötta hela tiden så det är inte ens lönt att försöka just nu. Men en vän i stallet drog med mig ut med hennes shettisar idag så jag fick annat och tänka på, tjohoo - galopp på stubbåker med varsin vagn kan få vem som helst och skratta högt! :love:

Jag är inte direkt bättre, jag är mer svullen inuti munnen och jag får peta bort varklumpar flera gånger om dagen (jag går dock fortfarande på antibiotika så det är rätt lugnt). Skitäckligt faktiskt, och allt smakar örk som jag lyckas få i mig. Ska inhandlas corsodyl imorgon, jag trodde jag hade det hemma men det var slut.

Det enda jag får i mig som inte gör ont är i princip glass och risgrynsgröt, hela käken ömmar om jag försöker tugga något med kindtänderna på vänster sida som är kvar, eller om det är varmt. Aj aj. Jag glömde köpa sugrör idag så hur jag ska få i mig kaffet imorgon bitti vete tusan :o.

Hoppas verkligen det vänder snart!
Tills dess får jag hålla tillgodo med ipren och alvedon, som just nu överdoseras. Jag är väldigt väldigt smärttålig, men det här...aj, vidrigt, fullständigt vidrigt.
 
@Fan of Bill Jag tog mig iväg trots allt. Inte för att det kändes vidare bra och det var bara andra gången jag träffade psykologen... Fy, det är verkligen jättejobbigt och prata, F och S funkar inte alls och uttala. Men alla är verkligen jättegulliga mot mig. Mina vänner vill handla åt mig (det är inte så kul och visa sig ute direkt, syns ju även utanpå pga svullnaden, sen bör man öppna munnen och vara trevlig mot kassörskan!), grannarna kommer och knackar på och frågar hur jag mår mm. Det är otroligt uppskattat, mer än dom kan tro.
Jag fixar inte och rida, jag kan inte koncentrera mig alls. Min häst är en sån där som man måste stötta hela tiden så det är inte ens lönt att försöka just nu. Men en vän i stallet drog med mig ut med hennes shettisar idag så jag fick annat och tänka på, tjohoo - galopp på stubbåker med varsin vagn kan få vem som helst och skratta högt! :love:

Jag är inte direkt bättre, jag är mer svullen inuti munnen och jag får peta bort varklumpar flera gånger om dagen (jag går dock fortfarande på antibiotika så det är rätt lugnt). Skitäckligt faktiskt, och allt smakar örk som jag lyckas få i mig. Ska inhandlas corsodyl imorgon, jag trodde jag hade det hemma men det var slut.

Det enda jag får i mig som inte gör ont är i princip glass och risgrynsgröt, hela käken ömmar om jag försöker tugga något med kindtänderna på vänster sida som är kvar, eller om det är varmt. Aj aj. Jag glömde köpa sugrör idag så hur jag ska få i mig kaffet imorgon bitti vete tusan :o.

Hoppas verkligen det vänder snart!
Tills dess får jag hålla tillgodo med ipren och alvedon, som just nu överdoseras. Jag är väldigt väldigt smärttålig, men det här...aj, vidrigt, fullständigt vidrigt.
Du är inte ensam, här sitter en till tandlös människa och överdoserar piller. Jag läspar nog inte så mycket som du men kan inte säga L. Känner mig jätteseriös på jobbet:crazy:

Kram på dig, hoppas du blir bättre snart!:heart
 
Är lösgom detsamma som löständer eller hur funkar det?
Jag har själv fått dra ut tänder, men fått de ersatta av titanskruvar (dock sjukt dyrt om man ska stå för det själv vad jag förstått.)
Hoppas på det bästa för din skull TS. :)
 
@Jen80 Usch vad jobbigt det låter, hoppas smärtan går över fort!

Får jag fråga vad som hände för 8 år sen? Jag tror inte jag har läst den tråden.
 
Kram på dig! Jag minns inte heller den tråden men hoppas du får det bättre nu med nya tänder. :)

Jag drog nyligen ut en visdomstand och hade verkligen inte så ont som dig, men hade svårt att äta (gapa främst). Jag blandade jordgubbskräm med mjölk så det blev som en soppa och drack med sugrör. Superenkelt att äta och smakar milkshake!
 
@ASKAPLASKA Ja fy, jag läste den andra tandläkartråden och jag lider med dig!
Anledningen till att jag har så ont är nog blandningen med öm käke, benröta och kraftiga infektioner.

Hoppas verkligen du blir bättre snart, krya på dig! :heart
 
Är lösgom detsamma som löständer eller hur funkar det?
Jag har själv fått dra ut tänder, men fått de ersatta av titanskruvar (dock sjukt dyrt om man ska stå för det själv vad jag förstått.)
Hoppas på det bästa för din skull TS. :)
Ja det är samma sak :). Titanskruvar är det optimala, men min mun är i för dåligt skick för det, samt att det är så hiskeligt dyrt...
Tack :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I november är det 10 (!!) år sedan jag fick munnen insparkad av en häst. Ni är många som följt mig under alla år och jag minns så väl...
Svar
16
· Visningar
1 292
Senast: Sonic76
·
Småbarn Nr 1 fick sin första tand vid 6 mån ålder och sen kom de upp i rätt ordning och ganska snabbt och utan större problem. Det var lite...
Svar
16
· Visningar
2 454
Senast: Gnarpis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp