Bukefalos 28 år!

Imponerande hårsvall på 80 åring.

Jag har inte kommenterat innehållet i artikeln. Vet inte varför parallellen dras att jag fnittrar åt hans peruk och då tycker jag självklart att det han gör är något dåligt. Sluta dra egna slutsatser.

Det jag undrar är varför man inte skaffar sig en peruk som är mer tidsenlig. Om det är viktigt med hår på huvudet varför skaffar man sig inte en peruk som skulle kunna vara ens egna frilla?
Jag trodde vitsen med peruk var just att inte se ut som det egna håret. :D

Varför ska man se ut "som man borde". Varför tror du att det är för att han vill ha hår på huvudet som han har peruk? Det vet vi inte. Såvida inte du är personligt bekant med honom.
 
Jag har inte kommenterat innehållet i artikeln. Vet inte varför parallellen dras att jag fnittrar åt hans peruk och då tycker jag självklart att det han gör är något dåligt. Sluta dra egna slutsatser.

Det jag undrar är varför man inte skaffar sig en peruk som är mer tidsenlig. Om det är viktigt med hår på huvudet varför skaffar man sig inte en peruk som skulle kunna vara ens egna frilla?
Han tycker väl om den?
 
Min Mamma är 80 år och har inga gråa hår.
Min svärfar hade en redig kalufs hela sitt 85-åriga liv.
Det borde kunna råka hända samtidigt.
Min mamma har en egen teori kring det och det brukar stämma.

Men de som har håret kvar blir silverhåriga och de som tappar hår brukar behålla färgen :-)
 
JA! Låt folk se ut som de själva vill.

Jag blir så innerligt trött på att människors kompetens och ärende ska bedömas efter utseende, kläder och frisyr. För ett tag sedan var det Isabella Lövin som fick en släng av sleven.

Jag färgar håret för att jag vill. Ingen kommenterar det.
Låt offentliga personer göra detsamma utan kommentarer.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article22900290.ab

Precis... politiskt budskap? Nä. Hårborste och kläder.
 
Fy vilken vidrig krönika. Och så sorgligt. ..
Prata om självrespekt?
För att hon inte har mineralpuder och läppstift.

Gaaaah, så trött man blir :banghead:

Hon låter som min mamma. Jag har lockigt tjockt hår, min syster har tunt och rakt. Mitt hår är ganska rufsigt/svårtämjt av naturen och blir bara värre om jag borstar det. Ständigt känner sig min kära mor tvungen att kommentera det. "Har du borstat håret idag?" trots att jag har påpekat ett antal gånger att det blir värre då. "Tvättar du håret ordentligt? Med schampo?". Och så favoriten "om du inte har råd med en hårborste ska jag köpa en åt dig" (jag är student, men jag har råd med en hårborste ;)).

Självrespekt? Jag tycker det är självrespekt att låta mitt hår vara som det växer ut ur mitt huvud och framförallt, som jag vill ha det! Men vad vet jag :meh:.
 
Gaaaah, så trött man blir :banghead:

Hon låter som min mamma. Jag har lockigt tjockt hår, min syster har tunt och rakt. Mitt hår är ganska rufsigt/svårtämjt av naturen och blir bara värre om jag borstar det. Ständigt känner sig min kära mor tvungen att kommentera det. "Har du borstat håret idag?" trots att jag har påpekat ett antal gånger att det blir värre då. "Tvättar du håret ordentligt? Med schampo?". Och så favoriten "om du inte har råd med en hårborste ska jag köpa en åt dig" (jag är student, men jag har råd med en hårborste ;)).

Självrespekt? Jag tycker det är självrespekt att låta mitt hår vara som det växer ut ur mitt huvud och framförallt, som jag vill ha det! Men vad vet jag :meh:.
Ja jag förstår inte vad smink och hår har med självrespekt att göra .
Vem har bestämt att man inte har självrespekt om man inte följer vissa skönhetsnormer?
 
Extra tråkigt blir det när Kerstin Weigl försvarar det med att hon inte skrev om Lövins utseende, utan om hennes "förpackning". Hon brukar ju inte vara dum i huvudet.

http://www.journalisten.se/nyheter/kerstin-weigl-jag-skrev-om-den-forpackning-jag-ser

Att höra henne intervjuas i P1 och bedyra att det inte har någon som helst relevans att Lövin är kvinna i sammanhanget, var liksom en dåres försvarstal.

Många manliga politiker inom EU är inte så noga med sitt utseende när de förhandlar många tuffa dagar i rad. Det är inte heller därför de blivit valda. Jag har aldrig sett en artikel om att de behöver förpackas bättre.
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22941931.ab

carl4.jpg


Vad tror ni är hemligheten bakom denna täta kalufs? Och hur har han klarat sig utan gråa hår?

Skämt å sido. Jag är nyfiken på hur man vid 80 år väljer en peruk som skulle passa bättre på någon som är hälften så gammal. Tror man att ingen ser eller skiter man i vilket och använder den som en mössa mer?

(och ja. Han får självklart använda vilken peruk han vill bara han känner sig fin. Men jag hoppade ganska högt när jag klickade in på artikeln :o :angel: :rofl:)
Ja, det är icke pk, men jag reagerade också. Bara som stöttning till dig ts.
 
Men måste allt vara så djävla seriöst jämt då?? Kan man inte få fnissa lite på andras bekostnad, utan att bli svartmålad?? Lite självdistans tycker jag man faktiskt får ha och tålas skrattas åt ibland... Det kan man lixom bjuda på..
Allt behöver inte vara allvar hela tiden, så himla boring inställning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp