Imponerande hårsvall på 80 åring.

Många manliga politiker inom EU är inte så noga med sitt utseende när de förhandlar många tuffa dagar i rad. Det är inte heller därför de blivit valda. Jag har aldrig sett en artikel om att de behöver förpackas bättre.

Ja, det är ju där Weigls resonemang spricker. Hon tar upp Löfvens byte av klädstil som ett positivt exempel. Men hon skrev ingen kritisk krönika om hans tidigare klädval, såvitt jag vet.

Den enda svenska manliga politiker jag kan komma på som fått sitt utseende nagelfaret är Anders Borg. Men hans hästsvans diskuterades mest uppskattande.
 
Men måste allt vara så djävla seriöst jämt då?? Kan man inte få fnissa lite på andras bekostnad, utan att bli svartmålad?? Lite självdistans tycker jag man faktiskt får ha och tålas skrattas åt ibland... Det kan man lixom bjuda på..
Allt behöver inte vara allvar hela tiden, så himla boring inställning.


Tja. Jag blev glad över att gå in i tråden och se att det inte blev ett drev av spydigheter om en frisyr. Nu ska alla enas om hur ful personen på bilden är - det är väl en boring inställning om något.

Har svårt för kommentaren om icke-pk från @rtf också. Är det allas rätt att häva ur sig typ vad som helst och sedan försvara det med friheten i att vara icke-pk? Jag vågar minsann säga det som alla andra tänker...

Eller också tänker inte alla människor på samma sätt? Det är väl tur det, att inte alla som sticker ut på något sätt genast ska förlöjligas unisont från icke-pk-gruppen.
 
Tja. Jag blev glad över att gå in i tråden och se att det inte blev ett drev av spydigheter om en frisyr. Nu ska alla enas om hur ful personen på bilden är - det är väl en boring inställning om något.

Har svårt för kommentaren om icke-pk från @rtf också. Är det allas rätt att häva ur sig typ vad som helst och sedan försvara det med friheten i att vara icke-pk? Jag vågar minsann säga det som alla andra tänker...

Eller också tänker inte alla människor på samma sätt? Det är väl tur det, att inte alla som sticker ut på något sätt genast ska förlöjligas unisont från icke-pk-gruppen.
Allt är inte svart eller vitt. Att fnissa lite åt en peruk är inte att tycka någon är ful.
 
PICman-copy.jpg
 
Ursäkta prallan - jag var precis inne och läste på everydayfeminism-sidan och det passade så bra å jag lade in bilden. ;)
 
Men måste allt vara så djävla seriöst jämt då?? Kan man inte få fnissa lite på andras bekostnad, utan att bli svartmålad?? Lite självdistans tycker jag man faktiskt får ha och tålas skrattas åt ibland... Det kan man lixom bjuda på..
Allt behöver inte vara allvar hela tiden, så himla boring inställning.

Nej jag tycker inte att det är okej att gå ihop och fnissa åt någons utseende.
Det står inte mellan "superseriös jämt eller håna andras utseende". Jag lyckas nämligen bra med att ha roligt och skratta utan att göra det på någon annans bekostnad.

Det om något är en jävligt boring inställning.
 
Ursäkta prallan - jag var precis inne och läste på everydayfeminism-sidan och det passade så bra å jag lade in bilden. ;)
Va?:confused: För det första har jag inte tagit upp pk/icke-pk, för det andra ursäktar du direkt till mig för bilden; är det ett så hilma trevligt agerande?
 
Vad är skillnaden på någons förpackning och någons utseende? :confused:
Ja, det är ju exakt den frågan man ställer sig. :D

Och hon kan ju klaga på politikers förpackning hur mycket hon vill - OM hon gör det när det gäller män också. Det är så häpnadsväckande att hon inte fattar det.
 
Nej jag tycker inte att det är okej att gå ihop och fnissa åt någons utseende.
Det står inte mellan "superseriös jämt eller håna andras utseende". Jag lyckas nämligen bra med att ha roligt och skratta utan att göra det på någon annans bekostnad.

Det om något är en jävligt boring inställning.
Men good for you :up: :meh:
 
Va?:confused: För det första har jag inte tagit upp pk/icke-pk, för det andra ursäktar du direkt till mig för bilden; är det ett så hilma trevligt agerande?

Jag ursäktar till dig för att du, som du skriver, inte tagit upp pk/icke-pk även om det uppenbart ser ut som bilden är direkt kopplat till ditt inlägg när den (bilden) kommer direkt efter ditt inlägg. Jag ville vara artig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp