Imponerande hårsvall på 80 åring.

Tack för att du svarar åt mig @sjoberga , men gör inte det är du snäll, eftersom du definitivt är inne på fel spår!
 
Helt enkelt att du inte känner ett starkt behov av att kommentera människors utseende negativt på nätet för att få medhåll. Det är tydligen definitionen av självgod just nu i denna tråd.
Jag har inget behov att det du påstår, men tycker generellt att folk inte behöver ta sig själva på så stort allvar. Endast det, inget annat.
 
@prallan
Så att, efter att ha blivit ifrågasatt, säga att man står emot typiskt mobbingbeteende som att göra sig rolig över en persons utseende, är lika med självgodhet? Det säger en del om dig som person - bla att du har en väldigt otrevlig syn på vad som är humor.

Personligen tycker jag det är rena medaljen att bli kallad självgod av folk som tycker det är ok att göra sig roliga på andras bekostnad. Partypooper for life :cool:
 
Vad innebär att man "tar sig själv för på stort allvar"?
Precis som @Energi säger så är man ju knappast tråkig för att man inte gillar att "fnissa på andras bekostnad".
Nej, självklart inte. Men TS får en massa skit för ett ganska oskyldigt inlägg. Av den kalibern att har jag en rolig hatt som jag gillar, bjuder jag på att andra kanske skrattar åt den fast jag vill bära den.
 
@prallan
Så att, efter att ha blivit ifrågasatt, säga att man står emot typiskt mobbingbeteende som att göra sig rolig över en persons utseende, är lika med självgodhet? Det säger en del om dig som person - bla att du har en väldigt otrevlig syn på vad som är humor.

Personligen tycker jag det är rena medaljen att bli kallad självgod av folk som tycker det är ok att göra sig roliga på andras bekostnad. Partypooper for life :cool:
Här kom Bukes alldeles egna amatörpsykolog :bow:
 
Nej, självklart inte. Men TS får en massa skit för ett ganska oskyldigt inlägg. Av den kalibern att har jag en rolig hatt som jag gillar, bjuder jag på att andra kanske skrattar åt den fast jag vill bära den.

Kan inte se att TS får massa skit, dock blir trådstarten något ifrågasatt. Om du väljer att ta på dig en rolig hatt och inte tar illa upp av att folk skrattar åt dig, är väl något helt annat än att någon annan startar en diskussion om hur du kunde välja en så konstig hatt?
 
Kan inte se att TS får massa skit, dock blir trådstarten något ifrågasatt. Om du väljer att ta på dig en rolig hatt och inte tar illa upp av att folk skrattar åt dig, är väl något helt annat än att någon annan startar en diskussion om hur du kunde välja en så konstig hatt?

Vill tillägga att skratta åt någons hatt kan ju också vara jävligt taskigt. Ok om det är en kräftskivehatt typ.
 
Kan inte se att TS får massa skit, dock blir trådstarten något ifrågasatt. Om du väljer att ta på dig en rolig hatt och inte tar illa upp av att folk skrattar åt dig, är väl något helt annat än att någon annan startar en diskussion om hur du kunde välja en så konstig hatt?
Jo, iofs.
 
Vill tillägga att skratta åt någons hatt kan ju också vara jävligt taskigt. Ok om det är en kräftskivehatt typ.
Men jag tycker inte det, jag tycker att Skratt är bra, positivt. Skulle någon reta mig för hatten, skulle jag givetvis bli ledsen, men bara skratt, nej, tvärt om.
 
Men jag tycker inte det, jag tycker att Skratt är bra, positivt. Skulle någon reta mig för hatten, skulle jag givetvis bli ledsen, men bara skratt, nej, tvärt om.

Att enbart tolka skratt som positivt känns rätt endimensionellt, skratt fungerar ju ganska förlöjligande i vissa situationer. Om någon skrattade åt något jag hade på mig så hade jag blivit ledsen (och förbannad).
 
Men jag tycker inte det, jag tycker att Skratt är bra, positivt. Skulle någon reta mig för hatten, skulle jag givetvis bli ledsen, men bara skratt, nej, tvärt om.


Poängen är ju att du kan skratta med någon, eller åt någon. Det är skillnad.

Jag tycker hela konceptet göra sig lustig över någon annans kropp/utseende är obehagligt. Oavsett om personen är fysiskt närvarande eller inte. Det handlar bara om att exkludera och skapa gemenskap genom att enas i förlöjligandet av den som står utanför gruppen.

En hatt kan du ta av dig i värsta fall. Är det lika ok att skratta åt en normbrytande kropp exempelvis? Den är ju som den är - du kan inte bara byta ut den.

Jag upplever inte att @Monifa som person blivit ifrågasatt alls. Däremot trådstarten, och det var ett sunt ifrågasättande som gjorde mig glad.
 
Jag har varit mobbad, bla för mitt utseende (fet). Att göra sig lustig över hur någon ser ut och inte förstå vad fel det är ger mig verkligen flashbacks av en riktigt vidrig tid i mitt liv.

Ja, hans peruk ser inte naturlig ut och visst hajar man till och lägger märke till det. Att gå därifrån till att kommentera det offentligt och förvänta sig medhåll... nej tack.

Dessutom, att förlora håret kan bero på flera tämligen otrevliga orsaker, tex medicinering. Jag har ren tur att jag inte tappat mer hår än vad jag gjort pga mina mediciner. Vore jag i den situationen att jag tappat så mycket hår att jag nästan är skallig skulle jag helst inte vilja bli förlöjligad pga mitt utseende när det beror på att jag tar mediciner som håller mig vid liv.
 
Jag har varit mobbad, bla för mitt utseende (fet). Att göra sig lustig över hur någon ser ut och inte förstå vad fel det är ger mig verkligen flashbacks av en riktigt vidrig tid i mitt liv.

Ja, hans peruk ser inte naturlig ut och visst hajar man till och lägger märke till det. Att gå därifrån till att kommentera det offentligt och förvänta sig medhåll... nej tack.

Dessutom, att förlora håret kan bero på flera tämligen otrevliga orsaker, tex medicinering. Jag har ren tur att jag inte tappat mer hår än vad jag gjort pga mina mediciner. Vore jag i den situationen att jag tappat så mycket hår att jag nästan är skallig skulle jag helst inte vilja bli förlöjligad pga mitt utseende när det beror på att jag tar mediciner som håller mig vid liv.

:bow:

Jag har också blivit mobbad för mitt utseende hela min uppväxt. Folk skrattade åt mig varenda jävla dag och jag mår FORTFARANDE skit över det och jag skäms något hemskt över hur grotesk jag tror att jag är.

Därmed är jag av åsikten att, Det är, för i helvete, inte OK att skratta åt folks utseenden. Det är inte OK att bortförklara det med att folk inte borde ta sig själva på så stort allvar. Det är absolut inget som någon annan bestämmer. Det bestämmer man själv.

Människor som skrattar åt andra människor på grund av deras utseende can take a long walk of a short bridge. Or crawl back into the cesspit they slithered out of.

Desto snabbare folk inser att det inte är OK desto bättre.

Det är inte OK.

Det är aldrig värt att någon får skratta lite på bekostnad av någon annan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp