"Import" finare än "Svensk Korsnings..."?

Jag har precis köpt en irländare med full stam och Unnamed, alltså inget namn. Kan döpa henne till Märta om jag vill. Väldigt vanligt att man inte bryr sig om att namnge hästarna där.
 
Min häst står också som okänd i passet. :)
Det var billigare att få han reggad så. Egentligen har han hela livet bott nära sina föräldrar och samma ägare, hans mamma med känd travstam och sin pappa med hälften känd stam (alltså på en av sina föräldrar). Men det var onödiga pengar att registrera stammen eftersom han inte ska gå i avel.
 
Ja det är inte mycket status i att vara häst alla gånger. Vet en som köpte en skäck som pga de nya reglerna och avsaknaden av chip, skulle tilläggsregistreras. Hon hade alltså ett Estländskt pass. När id kontrollanten kom, såg dom att det inte var "rätt" häst i passet. Då färgen och virvlar etc var HELT fel. Det enda som stämde var att det var ett sto OCH att det var en skäck. Men äsch då-det var inga problem, för då gjorde id-kontrollanten bara ett nytt pass som ritades rätt, och hon chipades och allt var frid och fröjd.
Men.... egentligen kunde ju hon ha varit fem år äldre eller yngre och/eller kommit från ett helt annat land.
 
Ja det är inte mycket status i att vara häst alla gånger. Vet en som köpte en skäck som pga de nya reglerna och avsaknaden av chip, skulle tilläggsregistreras. Hon hade alltså ett Estländskt pass. När id kontrollanten kom, såg dom att det inte var "rätt" häst i passet. Då färgen och virvlar etc var HELT fel. Det enda som stämde var att det var ett sto OCH att det var en skäck. Men äsch då-det var inga problem, för då gjorde id-kontrollanten bara ett nytt pass som ritades rätt, och hon chipades och allt var frid och fröjd.
Men.... egentligen kunde ju hon ha varit fem år äldre eller yngre och/eller kommit från ett helt annat land.

Fast vad skulle man ha gjort? Förutom försöka åldersbestämma med tänderna. Men i övrigt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp