Importera stallinredning från t.ex. Polen

Loppan

Trådstartare
Håller på att planera för mitt framtida stall eftersom vi köpt en tomt. Vi har kikat lite på möjligheten att importera visst byggmaterial till nya huset från Polen till väldigt bra priser jämfört med om man köper det i Sverige. Dessutom med väldigt bra kvalitet och energivärde på t.ex. Lättbetongblock. Det fick mig att även börja fundera på det här med stallet och stallinredning. Det lutar mot uteboxar men jag är inte helt säker. Vi kommer att ha lösdrift så stallet blir endast för skötsel samt sjukboxar. Är det någon som känner till det här med att importera stallinredning från t.ex. Polen eller andra länder? Känns som att det borde kunna bli samma sak, dvs väldigt fin inredning till betydligt lägre priser, visserligen med fraktkostnad.

Vi köpte polsktillverkad stallinredning via svensk firma, och tyckte att vi fick bra kvalitet för pengarna. Jag vet inte om det går att handla direkt från företaget iom att de har återförsäljare i Sverige.

Ok det kan ju vara ett smidigt alternativ. Men funderar fortfarande på om det går att beställa direkt från Polen. Har precis fått upp ögonen för att man kan spara 10 000-tals kr på att bl.a. åka till Ikea i Polen och köpa samma kök som i Sverige. Därför så borde principen vara samma för stallinredning, alternativt uteboxsystem. Men vågar man?

Vi köpte polsktillverkad stallinredning via svensk firma, och tyckte att vi fick bra kvalitet för pengarna. Jag vet inte om det går att handla direkt från företaget iom att de har återförsäljare i Sverige.

Skicka gärna ett pm om vilket företag/återförsäljare du köpte din inredning från :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jane Austen eller Jane Eyre
  • Eurovision 2025
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka