Impregnera teflonbehandlat andastäcke

När jag köpte mitt svea outdoor mellan följde det med en lapp där det stod att det inte behövs impregneras och att man ska tvätta det i milt såpvatten.
Så vad som gäller ditt täcke vet jag faktiskt inte :confused:
Om det är nytt och teflonbehandlat kanske du inte ska göra det?
 
Nej, egentligen ska man ju inte behöva impregnera ute¨gångsteäcken, dom ska ju hålla tätt ändå.

Men det gjorde inte detta (heller) fast det nästan är helt nytt och inte var speciellt billigt.
 
REKLAMERA täcket istället och köp ett nytt täcke som är tätt för pengarna istället! Fick själv göra det för ngn vecka sedan då regntäcket absolut inte var vattentätt :mad:. Man har två år på sig att reklamera, men ju tidigare desto bättre! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
588
Senast: MayGrace
·
Utrustning Ja, vad använder man för medel? Det står inget på uhips hemsida, bara att man kan impregnera igen. Har en Nordic och en 365 och båda är...
Svar
5
· Visningar
568
Senast: Ketrawzc
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
814
Senast: manda
·
Hemmet Håller på göra i ordning ett växtrum men tydligen har en klisterburk läckt för evigheter sen. Hur får jag bort det här utan att förstöra...
Svar
12
· Visningar
918
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp