Induktionshäll - bästa rengöringen

tott

Trådstartare
Har en relativt ny induktionshäll som har fått små områden med nån slags beläggning. Jag har testat "hälltvätt" (nåt starkt medel som man sprutar på) och Enjotrasor, men inget av det hjälper.
Hjälp mig!
 
Kalkrengöringsmedel som tex Kalkosan är bra på hällar.

Fukta hällen, dra på med ordentligt kalkmedel, låt det verka 10-20 min, torka bort, skrapa med hällskrapa, torka torrt och lägg på medel för häll och polera upp ytan.

Ha handskar på dig när du hanterar Kalkosan så du inte får frätskador på huden för det är starkt!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 560
Senast: Amha
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 445
Senast: Oknytt
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 210
Senast: tanten
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp