Infektion i öronen?

kryptisk

Trådstartare
Min häst blev helt plötsligt huvudskygg för någon dag sedan. Jag tyckte hans öron såg lite tussiga ut så jag kikade lite i dem och det såg inte så trevligt ut.
Huden har flagnat, han är varm och svullen och har lite skorpor liknande mugg i båda öronen samt på det ena örat (han har en hel del päls på öronen så det syns inte om man inte gräver i pälsen :o ). Tyckte även att det såg ut som om huden håller på/har spruckit (därav flagningen?). :crazy: :eek: Inget blod, men kanske var?

Någon som har någon erfarenhet? Jag har inte lyckats få tag på vet. ännu, bara upptaget... Lille pållen är ju jätteledsen och rädd om öronen :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 598
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
6 997
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 623
Senast: höstmåne
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 321
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp