Inflammation i höftleden!?

chilling

Trådstartare
Någon som vet nått om det? min häst har möjligtvis inflammation i höftleden och jag undrar vad det är för prognos på detta och vad ni har för erfarenheter av det?
 
Sv: Inflammation i höftleden!?

Kan inte ge hjälp men blev mycket nyfiken på hur det har diagnosticeras?

Höftleder hör man annars väldigt lite om tycker jag, jag har antagit att det faktiskt framförallt beror på att det är svårt att undersöka dem och diagnoser inte "går" att ställa...... Men det är bara ett antagande.
 
Sv: Inflammation i höftleden!?

JAg har varit med om en hingst som hade det och behandlades med sprutning i höftleden(snacka om lång nål) Han tävlar idag intermediare och vann bland annat SM i lag. Progosen är oftast god, men det krävs en del vila. Kommer inte ihåg hur , men jag tror de släckte lederna tills de kom på vad det var. Ägarna var också vet så de hade ju lite koll och han behandlades på strömsholm
 

Liknande trådar

Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 053
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 155
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 772
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: KLilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp