Influensagnäll...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Jag är totalt slut nu känns det som... Elin fick 40 graders feber i söndags efm, det blev en ganska dryg natt med törstigt barn och påfyllning med alvedon för att få ner febern, sen låg hon hela måndagen och hög feber även natten till tisdag.
Under tisdagen var hon lite piggare men fortfarande feber, men då började jag säcka ihop...
Natten till onsdag tror jag att min stackars karl höll på att bli tokig... Jag frös så att jag skakade, elin vaknade stup i kvarten... Jag var inte i skick att gå ur sängen så min man sprang imellan oss med filtar och vatten... Kvart över fem gick jag upp och ringde hälso och sjukvårdsupplysning för att se om det fanns något jag kunde göra mot febern, jag är ju gravid oxå...
Alvedon fick jag tydligen äta så det tog jag sedan en tablett var fjärde timme... På onsdagen var elin jättepigg, jag var helt borta, karl var tvungen att jobba ett par timmar och jag hade arbetstelefonen... Tack och lov var det bara något samtal... Sen kom äntligen karln hem så jag fick sova bort ett par timmar...

I går var jag lite bättre och elin lite sämre så vi kamperade ihop på soffan nästan hela dagen, vi läste lite böcker, tittade på film och byggde lite lego...

I morse hade elin feber igen... Så jag ringde till VC, och tydligen var det helt normalt med influensan att det tog om... Men hon har ialla fall inte fått uppått 40 grader igen utan håller sig på 38 och ganska så social om än något lätt retad... Minsta lilla som går imot bryter hon ihop... Och jag är inte särskilt pigg heller så vi har våra små dispyter... Och om jag ska sjukna om igen så blir det riktigt roligt...

Och så denna eländes hosta... Vi håller på att hosta sönder halsen både elin och jag...*suck*

Den enda ljusningen än så länge är att karl håller sig frisk, visserligen måste han jobba lite men han kan ialla fall avlasta lite då och då och även handla och fixa mat! Men han börjar bli något less... :crazy:
De har fullt upp på jobbet och en sjukskriven, och inget material så de får slita extra mycket för att få fram det de ska ha... *suck*

Det var lite gnäll från mig...
 
Sv: Influensagnäll...

Jag vet hur du har det. Förra veckan fick felicia det..Jisses vad dålig hon var trodde hon skulle hosta upp lungorna :eek: ..Men hon blev bättre slutet på veckan så vi åkte och hälsade på min pappa i Tibro...Men då blev jag sjuk istället. Har aldrig vart så himla svag.Kunde inte ens hålla i ett glas. Vi skulle ju åka hem på söndag. det var inte kul att åka tåg kan jag lova. man satt där och hostade,snorade och gnällde hehe...
Nu är Felicia jätte pigg och vart på dagis,medans jag har vart hemma och vart helst slut.Febern är nere och förkylningen är nästan borta. Men den där j*vla hostan försvinner inte...usch....jag har iallfall fått tillbaka rösten. hade ju ingen röst ett tag.. :crazy:

Hopaps att ni blir bättre snart..
 
Sv: Influensagnäll...

Vi har farliga baciller här i Tibro. Krya på er allihopa hoppas ni blir friska snart.
 
Sv: Influensagnäll...

Tackar båda två!
Jag har nyss gjort ett litet ryck och försökt röja upp lite här hemma bland snorpapper och vatten glas och nu är jag helt slut! Tack och lov har elin somnat en stund, förhoppningsvis så får hon sova av sig febern...
 
Sv: Influensagnäll...

Då gnäller jag oxå, jag är nästan ett barn så jag passar väl in :angel:
Har hostat så jag har träningsvärk i magen, halsen är helt jag vet inte vad, näsdukarna är slut, näsdroppar är det ingen som köpt för vi är lika sjuka båda två osv osv osv...
Har feber om nätterna o kastar av mig täcket när det är varmt sen blir det kallt o jag vaknar av jag fryser, kan inte somna för då ska jag självklart hosta några timmar också... så håller det på så där! Fy tusan!
 
Sv: Influensagnäll...

Näsdukar? Det har vi inte haft på länge... Själv har jag gjort slut på tre rullar hushålls papper och snart en rulle med toapapper...
Har ni ingen snäll förälder/kompis som kan handla nässpray och trycka in genom dörren?
Tack och lov för svägerskan som jobbar på apoteket! Helt ovärderligt att kunna skicka ett SMS om mer alvdedon eller nässpray!
 
Sv: Influensagnäll...

Jag ansluter mig till gnällandet :smirk:
Sonen som just fyllt 6år och känner sig stor fick flunsan i födelsedagspresent :( . Han ska bara sitta i knät hela tiden, knappt jag kan gå ut i köket. Jaja, det går väl över såsmåningom.
 
Sv: Influensagnäll...

Om jag orkade öht röra mig skulle jag nog ha hämtat hushållspappret. Men icke! Det gör ont att resa sig, gå, stå, sitta, ligga. Ja allt! Helt otroligt jobbigt!
Jag vet inte, får försöka tvinga någon att göra det tror jag... Hmm. Alvedon har jag dock i massor - dom är underbara!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 809
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: Ela
·
Hästvård Jag vill bolla lite med er som har eller har haft en häst med problem med luftvägarna. Eller bara på något sätt har erfarenhet eller...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Miikan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp