Covid - när återgå till jobbet?

Kan ha betydelse om man har underliggande sjukdom/nedsatt immunförsvar som kan påverkas ordentligt av covid, men marginellt av en vanlig förkylning.
Ja det är en sak. Men när sjukvården skrattar åt dem och har gjort sedan de kom. Sörmlands förra smittskyddsläkare skrattade och sa slå en tärning istället och spar pengarna. 1177 sa att -det skall ni veta att hemtester säger noll och intet. Är man sjuk är man sjuk.
 
Här tänker jag faktiskt att det inte spelar någon roll att man själv är negativ. Man är sjuk, familjen har covid, naturligtvis är det då covid även om man får falska negativ på test. Väldigt onödigt att gå till jobbet då tycker jag.

Bussresan känns absolut som en stor risk. Min sambo har mask på sig då, av den anledningen.
Förkylningssymptom har hon, men inget speciellt faktiskt. inget som man vare sig hör eller ser. Vaccinerad för tre veckor sedan och har dessutom precis varit rejält förkyld, så jag kan förstå att det inte är helt lätt att avgöra vad det egentligen är för symptom. Hon gick inte hem för att hon var sjuk, utan för att jobba hemma istället.

Jag tänker inte börja med munskydd på bussen förrän det kommuniceras att det är ett "måste", ser inte fram emot om ifall det blir måste på jobbet. Men den dagen den sorgen.
 
Ja det är en sak. Men när sjukvården skrattar åt dem och har gjort sedan de kom. Sörmlands förra smittskyddsläkare skrattade och sa slå en tärning istället och spar pengarna. 1177 sa att -det skall ni veta att hemtester säger noll och intet. Är man sjuk är man sjuk.
Värst tycker jag är alla de som testar sig negativt, är asförkylda, men hävdar att det inte är covid för testet var negativt... "bara en vanlig förkylning ju".
 
Förkylningssymptom har hon, men inget speciellt faktiskt. inget som man vare sig hör eller ser. Vaccinerad för tre veckor sedan och har dessutom precis varit rejält förkyld, så jag kan förstå att det inte är helt lätt att avgöra vad det egentligen är för symptom. Hon gick inte hem för att hon var sjuk, utan för att jobba hemma istället.

Jag tänker inte börja med munskydd på bussen förrän det kommuniceras att det är ett "måste", ser inte fram emot om ifall det blir måste på jobbet. Men den dagen den sorgen.
Nej det gör ju alla som man själv vill tänker jag. Min sambo har munskydd för min skull, eftersom jag blir tvärsjuk av förkylningar. Och är lättsmittad bortom all normal sans. Men bara av förkylning - covid mår jag inte speciellt dåligt av alls. Influensa blir jag dålig av på ungefär samma nivå som förkylning, med lite lägre blodtryck bara, så det brukar vara några dagar där jag får krypa till toaletten för besök där, och lite mer ledvärk. Men AT är ungefär samma.
 
Ni får hojta om det blir OT men de här testerna... Varför tar man dem överhuvudtaget? Tänker på hemtester, framförallt som kan ge positiva/negativa felsvar. Om man är sjuk bör man väl vara hemma oavsett om det är covid eller ej?
Jag har under pandemin endast testat mig en gång på mottagning men har egentligen inte riktigt förstått hemtest/test nu eftersom det ändå inte riktigt förändrar något? :)
Nä jag vet inte heller. Har också undrat egentligen. "man vill veta vad man har" har jag fått höra.. jag vet inte om det spelar mig så stor roll om det är förkylning, covid eller influensa, jag ska ju ändå vara hemma om jag är för sjuk för att jobba.
Har dock testat mig massa gånger men det var för att jobbet krävde det förut. Nu behöver vi inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 141
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 586
Kropp & Själ Jag är inne på mitt sjätte dygn av förkylning/influensa (?) nu och börjar bli lite tokig. De två första dagarna hade jag nog feber och...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 376
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Spinoff på tråden om förskolesjukdomar som finns på förälder, men riktad även till er som liksom jag inte har (små)barn. Stannar ni med...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
18 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp