Ingen annan får natta

Det handlar inte så mycket om en middag ute som en känsla en frihet och att vara vuxna en liten stund tillsammans utan att i första hand vara föräldrar. Men självklart går barnens trygghet och behov först, därav mina frågor i tråden.

Jag förstår känslan du beskriver. Men i det här läget får ni göra det bästa av situationen. Om hon är nöjd och glad med mormor/farmor när hon är vaken så kan ni kanske äta ute tidigt på kvällen och nära hemmet så ni bara är borta 2 timmar medan dottern är vaken? Och sen när hon är redo kan hon nattas av andra.

Nä, det är inte så roligt att ha småbarn alltid.
 
Jag förstår känslan du beskriver. Men i det här läget får ni göra det bästa av situationen. Om hon är nöjd och glad med mormor/farmor när hon är vaken så kan ni kanske äta ute tidigt på kvällen och nära hemmet så ni bara är borta 2 timmar medan dottern är vaken? Och sen när hon är redo kan hon nattas av andra.

Nä, det är inte så roligt att ha småbarn alltid.

Lunch ute kan ju vara lika trevligt som middag, men min favorit är ändå hotellfrukost. Middag ute tycker jag är lite överskattat med småbarn, för middag kan man ju få till i hemmet när barnen sover. :)
 
Det handlar inte så mycket om en middag ute som en känsla en frihet och att vara vuxna en liten stund tillsammans utan att i första hand vara föräldrar. Men självklart går barnens trygghet och behov först, därav mina frågor i tråden.
Den tuffa sanningen är ju att man blir låst av småbarn och att när de är så pass små så är man helt enkelt i första hand förälder. Man kan ju angripa problemet på olika sätt, men ett av dem är ju faktiskt att konstatera och acceptera det faktumet och se att det liksom bara är så det är 😊
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 984
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 282
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Somnade 20.00 nånting i soffan. Tv-n är sövande. Vaknar och lägger mig. Klarvaken. Försöker slappna av och komma till ro. Brukar lyssna...
Svar
12
· Visningar
1 013
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 998
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp