Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fobi är en ångestsjukdom, så jag förstår inte ditt inlägg alls.
Ja? Jag har haft min fobi sedan jag var mycket liten. Det är den som triggar min ångest. Min depression triggar inte ångest, som folk vill få det till. Och fobin går inte att göra något åt. Den är som den är. Så jag får rätta mig efter den.
 
Vad skönt att ångesten släppt! Det måste underlätta oerhört mycket att slippa den och heller inte behöva vara orolig för eventuella ångestattacker :)
Bara för att jag inte har skitstora ångestattacker längre så betyder det inte att jag inte är på min vakt. Jag utsätter mig inte för saker som kan trigga igång ångesten igen. Vardagen fungerar ändå (där depression och bristande exekutiva funktioner är det enda som gör livet svårt.)
 
Ja? Jag har haft min fobi sedan jag var mycket liten. Det är den som triggar min ångest. Min depression triggar inte ångest, som folk vill få det till. Och fobin går inte att göra något åt. Den är som den är. Så jag får rätta mig efter den.
Fobin går definitivt att göra något åt, det är jag ett levande bevis på. Men det kräver att man utsätter sig för det, vilket är otroligt jobbigt.

Jag kom till slut över min nålfobi för att jag helt enkelt var tvungen (fick en sjukdom som krävde väldigt täta blodprov under en tid). Det här är en process som tog flera år men där jag är just nu så kan jag ärligt säga att jag inte känner obehag alls längre, hade någon sagt till mig då att jag skulle känna så nu hade jag skrattat dem i ansiktet.

Jag vet att det känns omöjligt, men det är inte det. Du behöver inte förstå varför, det kanske tom är magi, vem vet, men så är det. Faktum är ju att du har en sjukdom som kräver läkarvård, då går det inte att rätta sig efter den typen av fobi utan du måste hitta ett sätta att ta itu med det om du vill bli frisk.
 
Bara för att jag inte har skitstora ångestattacker längre så betyder det inte att jag inte är på min vakt. Jag utsätter mig inte för saker som kan trigga igång ångesten igen. Vardagen fungerar ändå (där depression och bristande exekutiva funktioner är det enda som gör livet svårt.)

Du har tidigare skrivit att du inte får rätt medicin och nu när läkarna skriver ut en ny så tänker du inte ens testa den.

Jag får inte ihop det.

Men det är ditt liv och jag respekterar ditt beslut även om jag tycker att det är konstigt när du nu får chansen.

Jag får cellgifter mot min MS. Jag har inte cancer.... den medicinen är inte ens en MS medicin men den har stoppat all MS aktivitet.

Jag tar antidepp så jag får sova. Jag är inte deprimerad.

Tar epilepsimedicin mot mina nervsmärtor, jag har inte epilepsi.

Många mediciner är föreskrivna mot annat än det man får den för så din argumentation fallerar.

Men hävda inte i sten att den inte hjälper innan du provat den. Du kan inte spå och se in i framtiden.
 
För att den inte har den effekten. Den ges mot epilepsi, bipolaritet och depression. Det är en stämningsstabiliserande medicin.

Och jag har för övrigt ingen ångest nu så en ångestdämpande medicin skulle ändå inte kunna ge någon effekt som märks.

Ja alltså, du har ju en depression sen flera år tillbaka så varför skulle den inte hjälpa dig tänker du? Och att stabilisera måendet är väl precis vad du behöver.
 
Fobin går definitivt att göra något åt, det är jag ett levande bevis på. Men det kräver att man utsätter sig för det, vilket är otroligt jobbigt.

Jag kom till slut över min nålfobi för att jag helt enkelt var tvungen (fick en sjukdom som krävde väldigt täta blodprov under en tid). Det här är en process som tog flera år men där jag är just nu så kan jag ärligt säga att jag inte känner obehag alls längre, hade någon sagt till mig då att jag skulle känna så nu hade jag skrattat dem i ansiktet.

Jag vet att det känns omöjligt, men det är inte det. Du behöver inte förstå varför, det kanske tom är magi, vem vet, men så är det. Faktum är ju att du har en sjukdom som kräver läkarvård, då går det inte att rätta sig efter den typen av fobi utan du måste hitta ett sätta att ta itu med det om du vill bli frisk.
Jag gick i kbt för ett antal år sedan och utsatte mig då för fobin. Sen svimmade jag nästan när jag övade hemma. Därefter kom jag inte vidare. Det var precis så otäckt som jag trodde.
Du har tidigare skrivit att du inte får rätt medicin och nu när läkarna skriver ut en ny så tänker du inte ens testa den.

Jag får inte ihop det.

Men det är ditt liv och jag respekterar ditt beslut även om jag tycker att det är konstigt när du nu får chansen.

Jag får cellgifter mot min MS. Jag har inte cancer.... den medicinen är inte ens en MS medicin men den har stoppat all MS aktivitet.

Jag tar antidepp så jag får sova. Jag är inte deprimerad.

Tar epilepsimedicin mot mina nervsmärtor, jag har inte epilepsi.

Många mediciner är föreskrivna mot annat än det man får den för så din argumentation fallerar.

Men hävda inte i sten att den inte hjälper innan du provat den. Du kan inte spå och se in i framtiden.
Jag har inte hävdat att den inte hjälper mot depression som medicinen är utskriven för.

Att jag inte vill ta den beror på att jag inte vill riskera att jag hamnar i den värsta tänkbara situationen.
 
Ja alltså, du har ju en depression sen flera år tillbaka så varför skulle den inte hjälpa dig tänker du? Och att stabilisera måendet är väl precis vad du behöver.
Jag har inte sagt att den inte hjälper mot depression. Jag har sagt att den inte hjälper mot ångest.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
694
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag tänkte spara en större summa pengar och kollar då på fasträntekonton där man låser pengarna en viss tid, och man får då en bättre...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Liten
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 331
Senast: Rosett
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 283
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp