Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge har du ätit mini piller? Det är rätt vanligt att man får psykiska problem av preventivmedel.
Ett par år eller något sådant. Jag har varit sjuk längre tid än så. Jag började med dem för jag fick så sjukt mycket ångest av både mensen och ägglossningen. Jag stod inte ut.
Det finns ju flera trådar, dyker upp en hel den trädgårdstrådar t.ex.

Kanske är det också en potentiell positiv effekt av den nya medicinen, att du kan få mindre ångest? Jag vet exakt hur jobbigt ångest är så jag har full förståelse för att du vill undvika det, men fakta är också att om du fortsätter krympa din värld så kommer det bara bli värre.

Du förtjänar att bli frisk och du förtjänar att må bra men du måste själv göra jobbet, ingen kan göra det åt dig. Det är sjukt jobbigt men det finns ju inget alternativ egentligen.

Om du provar den nya medicinen, vad är det värsta som kan hända? Det kanske inte fungerar, du kanske får någon biverkning och måste sluta, kanske måste du bli stucken, det är inte farligt. Det säger jag som någon som själv varit fruktansvärt spruträdd, jag vet precis. Men du tänkte ta livet dig, om detta är det enda priset du eventuellt måste betala för att ta dig ur det så är det jävligt billigt.

Du har ett helt forum som bara vill ditt bästa och är med dig hela vägen men du måste kämpa.
Jag deltar i trädgårdstråden redan.

Den nya medicinen fungerar inte alls mot ångest. Jag har redan en annan medicin som ska vara mot ångest, men den fungerar inte alls. Vet inte varför jag tar den. Nu har jag knappt haft någon ångest på drygt ett år, men tidigare hade jag kraftiga ångesattacker trots medicinen.

Det värsta som kan hända med den nya medicinen är att jag får en farlig biverkning och måste få vård som får mig att må jättedåligt och kanske svimma. Det är det värsta jag kan tänka mig. Det finns nog inget som är jävligare än att svimma. Hörseln blir störd, man svettas, man är matt, man är yr och helt utom kontroll. Det känns som om man ska dö. Fruktansvärt.
 
Hur vet du det, när du inte ens tar den?
För att den inte har den effekten. Den ges mot epilepsi, bipolaritet och depression. Det är en stämningsstabiliserande medicin.

Och jag har för övrigt ingen ångest nu så en ångestdämpande medicin skulle ändå inte kunna ge någon effekt som märks.
 
För att den inte har den effekten. Den ges mot epilepsi, bipolaritet och depression. Det är en stämningsstabiliserande medicin.

Och jag har för övrigt ingen ångest nu så en ångestdämpande medicin skulle ändå inte kunna ge någon effekt som märks.
Har missat vad du fått för medicin, men låter som min mot bipolaritet.
Har gjort stor skillnad för mig då jag varit precis lika "handlingsförlamad " som du beskriver att du är.
Idag kan jag ta itu med saker, men samtidigt känna mig nöjd även för det lilla jag gör😊
Gör inte några längre listor, utan tvärtom listar jag båda det jag pallar med.
Har insett att det tär för mycket att ha saker listade som blir för mycket, då lägger jag ner allt istället.
 
Ja
För att den inte har den effekten. Den ges mot epilepsi, bipolaritet och depression. Det är en stämningsstabiliserande medicin.

Och jag har för övrigt ingen ångest nu så en ångestdämpande medicin skulle ändå inte kunna ge någon effekt som märks.

Det är ju flera användare i tråden som berättar att de fått preparatet utskrivet för andra symtom. Och det har fungerat. Menar du att de har fel?
 
För att den inte har den effekten. Den ges mot epilepsi, bipolaritet och depression. Det är en stämningsstabiliserande medicin.

Och jag har för övrigt ingen ångest nu så en ångestdämpande medicin skulle ändå inte kunna ge någon effekt som märks.
Du är ingen läkare! Du måste lära dig att du inte
För att den inte har den effekten. Den ges mot epilepsi, bipolaritet och depression. Det är en stämningsstabiliserande medicin.

Och jag har för övrigt ingen ångest nu så en ångestdämpande medicin skulle ändå inte kunna ge någon effekt som märks.

Du är varken läkare, utbildad inom sjukvård eller receptarie så du kan omöjlig veta något om medicinen


Sedan är inte så att du kommer att kollavippa av en tablett av den medicinen. Biverkningarna kommer oftast om startdosen är hög och om upptrappningen inte sker långsamt.

Och jo du kommer att märka om du får utslag, halsont, klåda mm och du kommer att kunna ringa 112 då.
 
Ja


Det är ju flera användare i tråden som berättar att de fått preparatet utskrivet för andra symtom. Och det har fungerat. Menar du att de har fel?
Men nu får ni ge er. Ni tjafsar med @Wille om att hon ska ta en medicin för att ni påstår att den hjälper mot ett symtom hon inte har? Trots att ts själv undanbett sig dessa "råd" och förklarat att de får henne att må sämre/riktigt dåligt?
 
Ja


Det är ju flera användare i tråden som berättar att de fått preparatet utskrivet för andra symtom. Och det har fungerat. Menar du att de har fel?
Jag har inte fått medicinen utskriven för ångest. Jag har inte ens ångest. Så jag fattar inte vad det tjafsas om.
 
För att den inte har den effekten. Den ges mot epilepsi, bipolaritet och depression. Det är en stämningsstabiliserande medicin.

Och jag har för övrigt ingen ångest nu så en ångestdämpande medicin skulle ändå inte kunna ge någon effekt som märks.
Någonstans sker ju en tankevurpa om du tar minipiller för något som inte står listat som effekt men som ger dig den effekt du vill ha, slippa ångest. Sen finns en sådan korrelation (att få en sidoeffekt som inte är listat som direkt effekt) inte på kartan att kunna göra med ett annat läkemedel. 🤔

Jag, liksom de flesta här, sitter här och önskar dig inget mer än att du ska få börja se lite ljusning i livet. Jag hoppas du kan få utrett av läkare vad tanken just för dig är bakom insättandet av detta läkemedel så du kan känna dig trygg med det och få en chans att se om det möjligen är en utväg ur den situation du är i nu.
 
Någonstans sker ju en tankevurpa om du tar minipiller för något som inte står listat som effekt men som ger dig den effekt du vill ha, slippa ångest. Sen finns en sådan korrelation (att få en sidoeffekt som inte är listat som direkt effekt) inte på kartan att kunna göra med ett annat läkemedel. 🤔

Jag, liksom de flesta här, sitter här och önskar dig inget mer än att du ska få börja se lite ljusning i livet. Jag hoppas du kan få utrett av läkare vad tanken just för dig är bakom insättandet av detta läkemedel så du kan känna dig trygg med det och få en chans att se om det möjligen är en utväg ur den situation du är i nu.
Jag har fått den nya medicinen mot depression.
Du har skrivit rätt mycket om ångest nu? För mens och trådar här etc?
Jag har ingen ångest nu. Och jag tänker inte utsätta mig för saker som kan trigga ångest. Det finns för övrigt ingen medicin mot fobi. Och jag har en medicin mot ångest (fast jag vet ärligt talat inte vad de gör för nytta).
 
Jag har fått den nya medicinen mot depression.

Jag har ingen ångest nu. Och jag tänker inte utsätta mig för saker som kan trigga ångest. Det finns för övrigt ingen medicin mot fobi. Och jag har en medicin mot ångest (fast jag vet ärligt talat inte vad de gör för nytta).

Att undvika saker till stor grad för att undvika ångest, är ju nästan definitionen av en ångestsjukdom.

Alla har ångest, det är mänskligt. Det blir sjukligt när ångesten styr livet.
 
Men nu får ni ge er. Ni tjafsar med @Wille om att hon ska ta en medicin för att ni påstår att den hjälper mot ett symtom hon inte har? Trots att ts själv undanbett sig dessa "råd" och förklarat att de får henne att må sämre/riktigt dåligt?
Vi tycker att det vore bra om @Wille följde den behandling som hon får av läkare.
Det är nämligen läkare som kan lösa Willes problem och få henne att bli bättre och förhoppningsvis må bra igen.
Men det förutsätter ju att Wille gör som läkarna ordinerar.
 
Vi tycker att det vore bra om @Wille följde den behandling som hon får av läkare.
Det är nämligen läkare som kan lösa Willes problem och få henne att bli bättre och förhoppningsvis må bra igen.
Men det förutsätter ju att Wille gör som läkarna ordinerar.
Jag tror också det vore bra att ta medicinen. Jag tror däremot inte @Wille vill eller vågar mer för att folk sitter och är otrevliga och hävdar att den ska hjälpa mot nåt annat.
 
Den skall ge dig en ljusare syn på tillvaron.
En ljusare syn på tillvaron är bra mot ångest.
Så det är för att förebygga ångest.

På samma sätt som att du tar minipiller som definitivt inte är ofarliga.
Men lägg av. Jag har inte ångest. Jag är deprimerad.

Att undvika saker till stor grad för att undvika ångest, är ju nästan definitionen av en ångestsjukdom.

Alla har ångest, det är mänskligt. Det blir sjukligt när ångesten styr livet.
Det finns ingen medicin mot fobi. Och de behandlingar jag fått mot min fobi har inte fungerat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
694
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag tänkte spara en större summa pengar och kollar då på fasträntekonton där man låser pengarna en viss tid, och man får då en bättre...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Liten
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 332
Senast: Rosett
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 290
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp