Ingen dagisplats - vad gör man???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zoya

Trådstartare
Och hur gör alla andra?

Vi får ingen dagisplats till David förrän 8 augusti och då har vi ändå skickat in ansökan i december -04 (man får skicka in max 6 månader innan man vill ha plats och plats bereds normalt inom 4 månader lovar de så fint).

Nåväl, vi har löst detta genom att mamam passat David på dagarna (hon är sjukpensionär) men hon har tyvärr återinsjuknat och orkar inte ta hand om honom hela dagarna längre. :cry:

Panik! Vad ska vi göra nu då? Både jag och sambon jobbar ju och man kan ju inte pussla med farmor och farfar och morfar var och varannan dag heller och ibland kan ju INGEN av dem och då är det ju verkligen kris. :cry:

Vad gör alla andra som hamnar i dessa situationer för vad jag förstått är ju inte det något unikt direkt - att man inte får dagisplats alltså? :(

Känns helt värdelöst och vid sådana här tillfällen undrar man vad den höga skatten man betalar går till egentligen :(
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Har du povat att annonsera efter privat dagmamma tills det löser sig??

Själv har jag inte kommit till dina problem än .....Men det är inte så lång tid kvar tills jag ska ha in lina på dagis.
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Vi fick vänta 9 månader extra och har har fortfarande inte efter flera år fått det dagis vi önskar :cry:

I vårt fall fick pappan vara hemma utan någon ersättning alls i dessa månader. Vilket var ekonomisk katastrof och delvis bidrog till att jag inte hade råd att ha kvar gården senare.

Men det hade det goda med sig att pappan och barnet fick en helt annan relation som nu efter skilsmässan varit ovärderlig.
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Nej, det har vi inte (problemen blev verklighet för några dagar sedan) och det är nog svårt att få för det föddes över 600 barn i den här kommunen år 2003 och kommunen har bara kunnat erbjuda dagisplats till ungefär hälften :crazy:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Tja, jag kan bara säga att jag är sååå glad att jag flyttade från Stockholm....

Jag hoppas verkligen att det löser sig för er.

//C
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Usch va jobbigt läge...du får väl ta med dig grabben på jobbet, eller gubben din...vad skall man annars göra??
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Det är ju det som är problemet, det är ju svårt att bara sumpa sitt jobb också. Gör jag det så blir jag av med det (har bara jobbat här 3 mån än så länge) och sambon vill ju inte heller.... dessutom har vi svårt att klara oss på bara en lön då jag dessutom jobbar deltid för tillfället.

Ja, det känns som om Grisen Persson och alla andr apolitiker bara lovar guld och gröna skogar och sedan bara skiter rakt på oss när det väl kommer till kritan... :cry: :( :mad:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Bor du norr om stockholm så kan jag hjälpa dig i några månader
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Jadå, vi sålde gården i somras. Nu arrenderar jag 13,5 ha av den... Men det är inte mina lån.... :cool:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Men dagisplatserna är en KOMMUNAL fråga. Så rikta din energi på lokalpolitikerna. Det är kommunen som inte följer lagen om du inte får plats inom 4 månader.

Kanske din kommun säger som min: "Stäm oss då :smirk: "

:mad:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Ja, fast det går ju inte... int emed de jobben vi har :crazy:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Bor i Åkersberga så det är ju norr om Stockholm men kanske lite fel håll ändå :crazy:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Känns som att man inte orkar bråka heller för det är ju som du säger, det lönar sig ändå inte, de skiter i oss ändå :mad:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Jag jobbar på dagis i centrala sthlm och nu är det ett j-a liv på avd för vi har fått kasta om vissa barn till olika avd så fler barn ska få komma in....det är ju kommunens skyldighet att fixa plats annars får de böta.... :devil:

Så det är ju skumt att de inte har fixat, på vårat dagis så är det bara att fixa punkt slut när barn har stått!!!! Antingen är det barn som slutar eller så får vi ta in met barn på avd än vad som egentligen går så vi lärare får jobba häcken av oss..........................................................så vi slutat till sist................................ :devil:

Hoppas verkligen att det löser sig....Håller tummarna!!
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Verkar vara likadant på de flesta arbetsplatser. Man får mer och mer att göra och mindre och mindre resurser... undrar vart detta kommer at sluta egentligen?

Vi har ju godkänt att få daghemsplats från 8 augusti så det kanske är det de lutar sig mot? Vi fick ju hem ett brev där det stod typ "bekräfta denna dagisplats inom 5 dagar annars går den till nästa sökande, godtar ni den inte hamnar ni återigen sist i kön" uppmuntrande va? Det var ju bara o skriva på och returnera a s a p! :smirk:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

OJ, är det så illa?
Vi fick dagis plats omgående i åkersberga men det är ju ett par år sedan.
Då sa dom att dom GARANTERADE dagis plats inom tre månader.....
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Ja, nu ska dom garantera inom 4 månader men gör det oftast inte ändå :crazy:
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Är det inte fruktansvärt många åkersbergabor här på buke sådär appropå ingenting?
 
Sv: Ingen dagisplats - vad gör man???

Ingen aning! Jag hinner inte vara här så ofta att jag skulle lagt märke till det :crazy: :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 047
Senast: Elendil
·
Samhälle Testar att skriva här i hopp om att någon haft erfarenhet av något liknande; jag är så uppgiven, trött och ledsen. För ganska exakt ett...
2
Svar
32
· Visningar
4 070
Senast: athena
·
Småbarn Hjälp - Vi är i en lite jobbig situation! Allt har gått så himla smidigt med hemflyttning - tills nu! Vi flyttar till Sverige från UK...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 151
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp