Sv: Inget juver!
Jag har bara fått ett föl innan så jag egentligen inte rätt människa att svara, men faktum är ju att stoet avvisar hingsten ( din kanske var extra tydlig och drog!) när hon anser sig vara betäckt och äggen släppt.
1 och ett halvt dygn kan räcka gott och väl om du lyckades pricka in rätt dag när ni släppte i hop dom.
Jag har pratat med veterinär och hon sa att en del hästar gömmer fölen högt upp, det är då svårare att känna fosterrörelser.
Min tjej ser rund och go ut som vanligt, inga fosterrörelser, galopperar i hagen, inget juver och är på dag 346. ALLA som tittat på henne säger att det är omöjligt att hon är gravid, och jag har vacklat i min tro skall du veta! timme ut och timme in har jag väntat på sparkar. Fick också några en kväll för ca 4 veckor sen men sen dött!
Tills igår! en liten spark, ganska högt upp i virveln ( förövrigt samma ställe som förra gången)
Bollarna framför juvret har också dragit sig bakåt och man känner tydligt två rör fram emot tuttarna nu, men dom är helt tomma.
Så nu, på dag 346 kan jag äntligen sluta undra.
håll koll på din tjej, jag tycker inte alls det är omöjligt att hon skulle kunna vara gravid.
Lycka till.