Inhägnade balkonger

Guldaskig

Trådstartare
Det vill jag se bilder på! Vi ska försöka näta in min balkong men kan inte riktigt komma på hur vi ska göra det.

Så snälla, lägg in bilder så vi kan bli lite inspirerade :)
 
Sv: Inhägnade balkonger

Jag puttar också. Ska själv till att försöka näta in en balkong snart.:)
 
Sv: Inhägnade balkonger

Jag har gjort ramar i trä (som jag målat) och häftat fast rådjursnät på dem. Ramarna har jag sedan fäst i balkongräcket med UV-beständiga buntband samt plastad ståltråd på vissa ställen. Skulle jag näta in balknongen igen skulle jag gjort ramar som var lika höga som balkongen och sedan fäst dem på insidan med buntband. Nu valde jag en mer komplicerad variant för jag ville slippa näta hela vägen ner, men det hade nog varit betydligt enklare.

Här är lite bilder där man förhoppningsvis ser hur det ser ut. Nätet syns i princip inte alls från gatan, det som syns är mina spaljéer (som sitter på insidan av nätet och inte är för katternas utan växternas skull).

IMG_8040.jpg


IMG_8028.jpg


IMG_1083.jpg


IMG_0529.jpg


/Erica
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 261
Senast: Görel
·
Övr. Katt Osäker på var jag ska lägga tråden, men det är ju katternas balkong…. Jag har en innätad balkong på ca 2x3 meter som används flitigt av...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: ufot
·
Övr. Katt Jag och katterna ska flytta från hus till lägenhet och de går då från möjlighet till utevistelse till enbart utevistelse på balkong...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp