Bukefalos 28 år!

Inkörningen går kanon!

Novelette

Trådstartare
Ahhh...jag måste bara få skryta av mig lite.. :p

I juni spände jag för min 2åring(fyllde 4 augusti) två gånger och gick med tömmarna bakom rockarden medan en kompis gick med grimskaft i början och sen så småningom la hon den runt halsen och gick med mig.

Sen skulle hon vila hela juli...fick lymfangit runt 17:e som jag behandlade och hon blev bra så vilan kunde fortsätta...men så i början på augusti då jag tänkt sättaigång igen blev hon sparkad och fick lymfangit igen som jag återigen fick behandla med pencillin...så äntligen blev det bra och jag började lite smått med att tömköra och det gick superbra men jag har inte velat spänna för vagn då hon inte kändes redo...så idag tyckte jag att det var dags igen...

Så jag selade på och hon var så lugn o fin så...sen satte jag henne för vagnen och en kompis höll i grimskaftet till grimman men jag hade tömmarna som satt i tränset...sen hoppade jag in i vagnen o så gick vi en liten runda på ca 500m där jag styrde lite och stannade och satte igång...det gick helt :love:

Hon förvånar mig mer och mer ju mer jag pysslar med henne...jag har haft den här lille sen hon kom ut ur mammas mage...så jag känner ju henne rätt bra men...woaw...jag blir så glad jämt...som när jag löshoppade i lördags(hade inte gjort det sen imaj)...jag släppte henne i trav och sa "gaaalopp" och hon fattade galopp på en gång...och det har inte jag övat på ens utan det bara har blivit så..

Visst är de underbara hästarna!! :D :love:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: zarmino
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 075
Senast: Celinehenn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 809
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 881
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp