inkörningsframsteg?

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare evis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 468
Sv: inkörningsframsteg?

jaha, tänkte skriva att jag idag har sladdat halva ridbanan idag med skippen! han sköter sig som ett ljus mellan skacklarna,precis som om han aldrig har gjort nått annat! :banana:

på fredag är det dags att spänna för honom framför vagnen om alt går som planerat. tänk så mycket tid jag trodde att vi skulle behöva lägga ner på att köra in honom. nu verkar det istället som om han är förr framför vagn.. :bump:

hihi, bara jag som håller på att köra in en 14-åring? :p

Jag har inte kommit så långt. Har börjat lägga däckeln på min unghingst. När han kommer hem från betet så ska han lära sig bära selen (komplett) och ha bett i munnen. Sedan ska han tömköras lätt.

Hej!
Mina föräldrar har ett envist och halvtjurigt russ som behöver mycket rörelse, han har nämligen fång titt som tätt. Eftersom jag och mina syskon är för långa för att rida honom så tänkte jag köra in honom istället!

Jag har ingen erfarenhet alls förutom poänglöst smackande bakom en halvsovande gammal fjording. Jag har läst mycket och tagit till mig en massa tips och jag tror att jag har tillräckligt med vett för att klara ut det.

Sele ska köpas på Börjes för 998:- och rockard får vi se hur det blir med. Jag har inte obegränsat med pengar om man säger så. En begagnad från blocket blir det förmodligen.

Napoleon, som russet heter, är inte rädd för någonting speciellt, han har låtit oss göra cirkuskonster på hans rygg, vi har kanat omkring på honom och lyckats åka kana nerför hans bak så jag tror inte att en vagn skulle störa honom speciellt heller.

pict0005ll1.jpg

Det återstår att se! Målet är att banta honom, bygga upp hans muskler och tillslut sälja honom till lämplig barnfamilj för ett roligare liv.

nappe2je9.jpg

Gud va kul, hoppas verkligen det går bra för er, det är så himla roligt att köra! :) Du får skriva och uppdatera sen. Litet tips i bästa välmening bara, köp inte den selen från Börjes, både du och hästen kommer vara mycket mer tillfreds med en "riktig" sele. Det finns billiga varianter som fungerar alldeles utmärkt, men den varianten från Börjes är inte en av dom (hoppas du inte tar illa upp).

Litet tips i bästa välmening bara, köp inte den selen från Börjes, både du och hästen kommer vara mycket mer tillfreds med en "riktig" sele. Det finns billiga varianter som fungerar alldeles utmärkt, men den varianten från Börjes är inte en av dom (hoppas du inte tar illa upp).

Jag tar inte illa upp! Tack för tipset. Vi får se vad min arbetslöshet betalar :) Jag är väldigt mycket sugen på något rejälare men som sagt, vi får se. Tack igen!

Jag och min syster var i chock i lördags. Vi provade vår nya sele på Nappe och enligt alla konster började vi försiktigt se hur han reagerade på tömmar och kommandon. Det visar sig att vi inte har så mycket att lära honom! Han svarar på allt, svänger jättefint, stannar på befallning, backar till och med och dessutom går han direkt ner på tygeln stolt som en prins!

Vi känner alla tidigare ägare förutom uppfödaren. Han blev såld därifrån när han var tre så det är möjligt att han blivit inkörd någon gång innan dess.

Nu är det bara att jaga reda på en rockard och se hur det går..

Jag körde in min lilla åsna Nelly nu under våren. Vi hakade på en inkörningskurs i Tidaholm. Vi var där fyra gånger och sedan var hon inkörd :) .
Enda STORA problemet vi har är att hon är så otålig så hon klarar bara inte att stå still när vi selar på och spänner för. Hoppas tålamodet kommer med åldern. Hon är ju ändå bara två år...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 332
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 830
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 846
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 889
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka