Inlägg till klackskor?

Red_Chili

Trådstartare
Jag köpte mig ett par skor med klack på mellandagsrean som hämtades på posten idag. Upptäckte genast ett litet problem med dem, och problemet är mina fötter :D

Jag har inte gått i skor med klack på flera år och även om de här utan tvekan var av den bekvämare sorten så misstänker jag att jag kommer få ont i fötterna av att gå med dem.

Eftersom de är så tokigt snygga så känner jag mig dock inte jättepepp på att skicka tillbaka dem ( :angel: ) utan funderar nu på vad jag kan göra för att få dem bekvämare. Provade genast att sätta i en sula av fårskinn i dem, men det blev lite väl trångt och knappast mjukare för fötterna ändå.

Finns det andra mirakelgrejer jag kan köpa, eller får jag lov att skicka tillbaka skorna trots allt?
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Det finns olika sorters "gelékuddar" att lägga i skorna, t.ex. under trampdynan och på hälen. Brukar finnas på skoaffärer och apotek. Jag brukar ha trampdyne-varianten när jag ska ut och dansa i högklackat :)
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Det låter ju som en bra grej att testa. Är det något klisterliknande i dem då eller hur hålls de på plats? Jag får tydligt upp en bild i skallen av gelékuddar som åker runt hur som helst i skorna och plötsligt flyger bort helt :D
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Det finns säkert varianter med klister på men de sorter jag har hålls på plats av min egen fot. Det har funkat både i öppna skor och i stövlar/stövletter.
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Den här sorten har jag ett par exemplar av: länk. Eller mer exakt så har jag vanliga Party Feet, inte Ultra Slim. Såg att denna variant var självhäftande :idea:
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Jag använder samma som LadyCovergirl till mina klackar och det funkar riktigt bra. Det finns för hälen också om du upplever att du halkar fram/runt i skon (för min del händer det nästan alltid när jag har strumpbyxor på mig).
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Jag har två olika inlägg som ligger nere vid tårna. Ett par är i gele och ett par är i läder. Väldigt bra :)
Har köpt på skoaffär.
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Det finns också grejer som kan sättas i hålfoten, så att det mesta av tyngden är där, och inte på tån eller hälen. Mycket bekvämt!
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Kan inte låta bli att läsa rubriken som "inläggning av kackerlackor" varje gång jag ser den. Som om det vore så himla logiskt.

Och on topic: Jag köpte sulor till mina senaste halvobekväma skor direkt i skoaffären, fick prova dom på plats. Det är sånna som är lite upphöjda i hålfoten så man sprider ut tyngden på ett bekvämare sätt. Så kolla in skoaffärer och fråga om du får prova innan köp! (dvs ta med dina skor)
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Kan inte låta bli att läsa rubriken som "inläggning av kackerlackor" varje gång jag ser den. Som om det vore så himla logiskt.

Haha :) ! Och jag läste "inköp av kackerlackor"... Och hann fundera någon sekund på vem i hela friden skulle vilja göra det?
 
Sv: Inlägg till klackskor?

Finns åtminstone här i vissa skoaffärer. Kanske går att googla sig fram.

Syrran gjorde egna :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 071
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 128
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: Amha
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp