innerslang skottkärra?

tanten

Trådstartare
Såhär ser hjulet ut, men är det samma?
6286.jpg
 
Morr
inlägget korvade till sig.

Såhär skrev jag innan hälften försvann.

Skottkärran har pyspunka IGEN. Jag vill köpa innerslang men lyckas inget vidare. Vet inte om det jag hittar är det jag söker.

På däcket står 480/400-8.

Jag har reklamerat samma sak en gång tidigare och Ekeby sände ett helt nytt hjul. Jag tror att jag klarar mig med innerslangar. Men var var VAR hittar jag det?
 
Jag har en Hörby Ekeby 110 liter, det är väl inte den största skottkärran som finns men väl den bästa! Till den finns det punkafria däck i alla fall. Jag köpte ett sådant gult däck hos min foderleverantör, kostade runt 300 kronor. Har även punkafria gula fast lite mindre på min pirra.
 
Jag har en Hörby Ekeby 110 liter, det är väl inte den största skottkärran som finns men väl den bästa! Till den finns det punkafria däck i alla fall. Jag köpte ett sådant gult däck hos min foderleverantör, kostade runt 300 kronor. Har även punkafria gula fast lite mindre på min pirra.
Min är nog på minst 120 liter?
Så kanske ska kolla ändå....
 
Vad jag kan se så är det samma hjuldimension på 110 / 125 / 150 liter. Tror du kan handla billigast på lantbutiken.se. Hörby själva tar över 800 kr styck...
 
Jag har en Hörby Ekeby 110 liter, det är väl inte den största skottkärran som finns men väl den bästa! Till den finns det punkafria däck i alla fall. Jag köpte ett sådant gult däck hos min foderleverantör, kostade runt 300 kronor. Har även punkafria gula fast lite mindre på min pirra.
Är det ett sånt här du köpte?
http://www.rcholmshop.se/hjul-till-...skottkarrehjul-4-804-00-8-for-12-mm-axel.html

För det är en sådan här skottkärra jag har
skottkarra-ekeby-120k-horby-bruk.jpg


Jag blir galen på att inte kunna köra kärran. Bär veden i papperskasse till pannrummet nu. Det blir många vändor för att få in en kubik.....
 
Lättaste är att ringa försäljaren och fråga om just det hjulet du funderar på funkar till din kärra. Det är en vanlig kärra du har, så de vet garanterat.
 
Lättaste är att ringa försäljaren och fråga om just det hjulet du funderar på funkar till din kärra. Det är en vanlig kärra du har, så de vet garanterat.
Jag har mätt och tittat och det borde vara det hjulet.
Bekymret är att billigaste frakten hittills är 225 kr.....
Suck. Känns tungt att köpa en kärra för dryga tusenlappen och behöva betala hälften ytterligare för att få ett vettigt hjul till den.

Googlingen fortgår.
 
Yey
Hittade en firma som levererar för betydligt billigare peng.
P.Lindberg. Beställde där. Med tur får jag hem det i mellandagarna.
:banana:
(trägen vinner)

TACK för tipsen om punkteringsfria hjul. :bow: Jag visste inte att det fanns.
 
Jag har mätt och tittat och det borde vara det hjulet.
Bekymret är att billigaste frakten hittills är 225 kr.....
Suck. Känns tungt att köpa en kärra för dryga tusenlappen och behöva betala hälften ytterligare för att få ett vettigt hjul till den.

Googlingen fortgår.
Jag köpte mitt på GG, kollade du där innan du beställde?
 
Jag köpte mitt på GG, kollade du där innan du beställde?
Om du menar Lantmanna - dvs Granngården med GG? så nej.
Det är en så liten butik att de inte har reservhjul och skulle antagligen behöva beställ.

Så det fick bli företaget i Enköping istället.
 
Nej jag har ett sånt jag visar i inlägg #3. Vad jag kan se så är det du beställt i rätt dimension 4,00-8 så då ska vi hoppas att det passar på axeln.
Hjulet är hemma och själva däcket är rätt. Däremot är detta att det ska passa på axel 12 mm lite tricky. Det är nämligen smalare/kortare axel.

Min axel är längre så jag måste kapa den och montera två bitar av den på varsin sida av hjulet så det ska kunna centrera. Har fått lov att köpa en bågfil för att fixa det.

Men hur fult på en skala är det med ett knallgult hjul.....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 579
Senast: Wille
·
Hemmet Min gamla skottkärra har totalhavererat. Det var - tror jag - en lite lyxigare modell av de små lätta billiga skottkärrorna. Den har...
Svar
16
· Visningar
828
  • Artikel
Hästnyheter Att köra skottkärran på oplogade marker vintertid kan lätt bli en utmaning. Ylva Jonsson hittade ett enkelt och smidigt knep för att...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Gunnar
·
Tjatter Blev inspirerad av en annan tråd och undrar hur era förlovnings- och vigselringar ser ut? Min ring ser ut såhär. Det är vitt guld och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 548
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp