Hur ser din ring ut?

Nu är det längesen jag var gift men jag tycker fortfarande om min ring. 😊 Vitt guld med blå diamant. Ringar funkar tyvärr dåligt för mig så jag bar den alltid i en läderrem runt halsen.
1000005634.jpg
 
Jag hittade ju inte farmors ring förrän jag ärvt den av pappa... jag ryste till när jag provade den första gången, den nästan gled på av sig själv :heart

Det var genom den jag fick veta vad min farfar hette i förnamn också, de var inte gifta och pappa pratade aldrig om honom. Jag vet fortfarande inte vad som hände (och kommer nog aldrig att få veta, de flesta som skulle kunna veta något är ju döda), de var ju som sagt förlovade ändå 💔
Många av mina kollegor har alltid ringarna på en kedja... prospektering är sällan en bra kombination med ringar, speciellt inte guldringar. Guld är ju förhållandevis mjukt så det är absolut förbjudet att hantera borrkärnor och prover med ringar på. Analyserna kan komma tillbaka med guldvärden som inte riktigt stämmer (ja, det har hänt...) :angel:

Edit: Nu kommer jag aldrig att förlova eller gifta mig men om vi skulle få för oss något sådant kommer jag att använda farmors förlovningsring. Den passar på mitt ringfinger som om den är gjord för mig... :heart
Du skulle inte kunna använda ringen ändå då utan att förlova/gifta dig? :)
 
Du skulle inte kunna använda ringen ändå då utan att förlova/gifta dig? :)
Ja, tänkte det. Är det vissa ringar som är förlovnings/vigselringar, alltså hur de ser ut, eller kan alla vara det? Jag tänker ofta att vanliga släta ringar som de vi hade ser typiskt ut som vigselringar, men med stenar och mönster, är de lika typiska då?
/kan inget om ringar och traditioner som finns med dem
 
Ja, tänkte det. Är det vissa ringar som är förlovnings/vigselringar, alltså hur de ser ut, eller kan alla vara det? Jag tänker ofta att vanliga släta ringar som de vi hade ser typiskt ut som vigselringar, men med stenar och mönster, är de lika typiska då?
/kan inget om ringar och traditioner som finns med dem
Jag tänker helt enkelt att vilken ring som du vill kan vara en förlovnings-/vigselring eftersom allt handlar ju om tycke och smak.
Hade jag haft en slät guldring som exempel att ärva så skulle jag kunna använda den dagligen även om jag själv varken är gift eller förlovad om den hade burits av en viktig person för mig :)
 
Jag tänker helt enkelt att vilken ring som du vill kan vara en förlovnings-/vigselring eftersom allt handlar ju om tycke och smak.
Hade jag haft en slät guldring som exempel att ärva så skulle jag kunna använda den dagligen även om jag själv varken är gift eller förlovad om den hade burits av en viktig person för mig :)
Min första tanke var att "då skulle folk tro att man är gift" och min andra tanke var då "men vad gör det". :) Det viktiga är ju ringen man ärvt och tycker om ju!
 
Nej, den passar bara på vänstra ringfingret. En häst knölade till ringfingret på höger så det har inte samma storlek som vänster :D
Attans då jag förstår men rent hypotetiskt skulle du göra något om någon trodde att du var förlovad/gift och använda ringen ändå på vänster? :)
(Det kanske är en väldigt personlig och opassande fråga, jag vet faktiskt inte och ber isåfall om ursäkt redan nu :o )
 
Tappat bort min för typ 10 år sen, bar den för det mesta i en kedja runt halsen. Den var gjord i titan, slät med liten diamant som föll ur och ersattes av en liten rubin. Tack och lov var den inte jättedyr.
Har väl funderat på att skaffa en ny sen jag tappade bort den men jag bar ju den sällan. Funderar på att tatuera in nåt på ringfingret istället men vet inte vad. Maken bär inte heller ring längre, tror den blev lite liten senaste åren..
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 481
Senast: _Zacke_
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 784
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 315
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp