Innetäcke

_Peplis_

Trådstartare
funderar på o klippa pållan..I vårat stall tar den som har insläppet bara av ett täcke (och byter inga täcken). och då tänkte jag ha stalltäcke under. o regn eller vintertäcke över (beroende på väder o vind)
Finns det ngt stalltäcke som även fungerar som ett svettäcke ?? (då de inte byter täcken på morgonen utan slänger bara på yttertäcket om hon blivit svettig dagen innan) vad skulle ni ha haft för täcken?
 
Det bästa är väl att ha ett innetäcke som alltid sitter på?

Blir min häst svettig när jag rider så lägger jag på ett svettäcke efter (är hästen klippt torkar den snabbt) och innan jag går byter jag från svettäcke till innetäcke.

Lätt som en plätt!
 
Min har alltid ett fleece eller ylletäcke på sig under vinterhalvåret, det har hon under regn o vintertäcket ute osså. Lägger på svettäcke om hon blivit svettig o byter till "stall"täcket innan jag åker hem, jag med... :)
 
Rambo insulator :bow:
vi har inte täckesservice alls, tkr inte det behövs men då har båda kusarna Rambo Wug + och Supreme Turnout. Dyra täcken men vi behöver ju inte köpa både ute och inne täcke heller.
 
Jag har ett Finntack täcke, travtäcke, det är i ull men inte de absolut tjockaste men helt suveränt. Passformen är helt otrolig på travtäcken dom är liksom högre skuren eller vad man ska säga i bogen. Lätt att borsta av och fungerar både som stall å svettäcke. Bara :love: d täcket. Kostade 560:- inte alls hutlöst, köpte d på en travshop
 
Bucas Shamrock har jag om hästen är svettig då jag lämnar den i boxen. Annars div temotäcken, gillar Horseware.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 510
Senast: Skye
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 566
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp