Bukefalos 28 år!

Inreda vind med snedtak

Jo, men själva utrymmet blir ju pyttelitet då? Ingen golvyta att röra sig på. Det känns inte som att det är det optimala sättet att utnyttja ytan helt enkelt.


Jag har gärna hyllor, men jag får inte riktigt grepp om hur ni menar att det skulle fungera?


Jag ser gärna andra lösningar än just hyllor.
Hur skulle du fästa en stång? Utrymmet är ju ganska långt så vägg till vägg kommer nog inte funka..
Funkade för mig. Vägghållare med avlastningsstöd där det behövs.
 
Skruva krokar i taket där du behöver. Fäst stänger med rep i krokarna. Gör eventuellt hål I stänger så repet inte glider. Du kan ha stänger i olika längd och på olika höjd. Använd byxgalgar till mindre tygbitar och häng större tyger direkt på stång.
 
Det lutar åt att det blir stänger. Hyllor är inte speciellt praktiskt i ett litet mörkt utrymme.
 
Skruva krokar i taket där du behöver. Fäst stänger med rep i krokarna. Gör eventuellt hål I stänger så repet inte glider. Du kan ha stänger i olika längd och på olika höjd. Använd byxgalgar till mindre tygbitar och häng större tyger direkt på stång.
Åh jag blir helt lyrisk. Det blir ju suveränt med byxgalgar med tyger!
 
Men då finns det ju en lampa?

Jag satte upp den för cirka en timme sen, så ja nu finns det. Men den lyser ju inte tillräckligt för att lysa upp de nedersta hyllorna under ett snedtak. SÅ bra var den inte.

Ang tyg på byxgalge funkar det bra till lätta tyger. Har inte hittat någon byxgalge som klarar tex möbeltyg. Men visst, det är bra.
 
Att få in el till en lampa måste väl vara ett av de mindre problemen i detta sammanhang. Det finns ju på andra sidan väggen hos symaskinerna.

Det är ett rätt stort projekt (kanske inte för en elektriker men för mig). Närmsta uttag sitter på motsatt vägg. Jag har en förlängningssladd och grenuttag till maskinerna.
I dagsläget har jag inget behov av att dra in el på vinden. Jag vet fortfarande inte ens om jag kommer använda den 🤷‍♀️
 
Det är ett rätt stort projekt (kanske inte för en elektriker men för mig). Närmsta uttag sitter på motsatt vägg. Jag har en förlängningssladd och grenuttag till maskinerna.
I dagsläget har jag inget behov av att dra in el på vinden. Jag vet fortfarande inte ens om jag kommer använda den 🤷‍♀️
Den dag du kommer fram till att ett vägguttag skulle vara praktiskt till maskinerna, istället för en dammsamlande och snubbelvänlig grenkontakt med golvliggande sladd, då borrar du också ett hål i väggen för kontakt och lampa på andra sidan!
 
Den dag du kommer fram till att ett vägguttag skulle vara praktiskt till maskinerna, istället för en dammsamlande och snubbelvänlig grenkontakt med golvliggande sladd, då borrar du också ett hål i väggen för kontakt och lampa på andra sidan!

Det har gått lite mer än ett halvår i nuvarande rum och det stör mig inte det minsta. Den sitter fast mot väggen och är inte i vägen. Men vem vet.
 
Det har gått lite mer än ett halvår i nuvarande rum och det stör mig inte det minsta. Den sitter fast mot väggen och är inte i vägen. Men vem vet.
Jag tänkte mest på att batterilampan störde dig redan nu.

Och alla andra taklampor:
Jag hade satt upp två lysrör, ett i varje hörn - och inte som vanligt längs med taket, utan stående från tak till golv mot väggen till syrummet.
Då hade även de nedersta hyllorna blivit ljusa.
Men två ljuspunkter så skiljt från varandra som möjligt hade du heller aldrig skuggat det du vill titta på.
 
Jag tänkte mest på att batterilampan störde dig redan nu. Och alla andra taklampor.

Jag hade satt upp två lysrör, ett i varje hörn - och inte som vanligt längs med taket, utan stående från tak till golv mot väggen till syrummet.
Då hade även de nedersta hyllorna blivit ljusa.
Men två ljuspunkter så skiljt från varandra som möjligt hade du aldrig skuggat de du vill titta på heller.

Den stör mig inte det minsta. Var har jag sagt att den stör mig? Däremot lyser den inte tillräckligt starkt för att lysa upp hyllplan, vilket jag inte heller tänker sätta in för jag tycker inte det är en optimal förvaringsform för mina behov.
 

Liknande trådar

Hemmet Kikade på gammalt timmerhus igår, som om det ska vara aktuellt för oss kräver det att vi ganska snabbt påbörjar projekt inreda vinden...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Vassi
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 578
Hemmet Mitt vardagsrum i nya huset har en smarrig turkos färg, ganska ljus som drar mer åt grönt än blått. Hur fasiken inreder jag det snyggt...
2
Svar
20
· Visningar
8 579
Senast: Simply me
·
Hemmet Finns det någon annan här inne som isolerat och inrett kallvinden i sitt gamla hus och har tips, råd, idéer och kanske även...
Svar
6
· Visningar
5 569
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp