Inredningspanik

Eina

Trådstartare
Jag har precis flyttat till större boende, efter att ha bott i diverse små lägenheter med enbart ett till två fönster. Nu har jag en fyra där jag har mer än dubblat mina kvadratmeter, och måste få upp gardiner i alla fönster.

Helt plötsligt inser jag, jag har noll koll. :banghead: Köket löste sig enkelt, men jag blir inte klok på hur jag ska få det som jag vill! Alltså ber jag allvetande bukefolket om tips och råd, så måste det ju bli bra. ;)

I sovrummet har jag en neutral grå tapet, med en vit fondvägg med ett svart smalt blommönster. Än så länge finns det inte så mycket mer i rummet än en säng, så färg är helt fritt. Det finns ett stort fönster nära ett hörn, samt fönster+balkongdörr i motsatt hörn. Min tanke är att få in en varm och lite lyxig känsla, jag vill gärna ha mycket/tjockt tyg, kanske i någon jordfärg. Hur fixar man gardiner till ett fönster som är ca 140 brett med balkongdörr precis bredvid? O_o

I vardagsrummet ska det tapetseras om så fort hyresvärden säger ok, just nu är väggarna aprikosrosa med många snygga hål. Även här finns två stora fönster på ca 140. Soffan är gräddvit och tv-möbeln samt soffbordet är i princip svart. På golvet står en fin gammal amerikakoffert och jag har en stor vit renfäll. Vad tusan har man för gardiner till detta?

Värt att tillägga är att alla fönster i lägenheten har rätt stora och djupa fönsterbrädor i någon mörkgrå sten.

Tacksam för alla tips och råd jag kan få!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 572
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Vi har två sovrum i lägenheten, ett större och ett mindre. Har tidigare haft det lilla, tycker det är något litet (inte så fasligt...
Svar
11
· Visningar
1 173
Senast: Gabbi
·
Hemmet I veckan har det varit fullt ståhej med besök på gardinaffärer, mätning av fönster och grejer för att få till snygga lamellgardiner till...
Svar
9
· Visningar
3 019
Senast: Hyacinth
·
Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp