Inredningstråden, del 2

behöver lite hjälp och kanske råd, vill ha upp vita gardiner till våra fönster, de ska i så fall hänga på sidorna av fönsterna för att ha maximalt ljusinsläpp, men väggarna är helt orörda betongväggar och vid diskmaskinen så är där egentligen inte plants för en längd när man öppnar.
Kan man ändå ha gardin där utan att det ser "dumt" ut? Det är ju inte så att jag bara kan hänga upp och testa för vi måste borra och väggarna är "förstörda"

Tycker det blir för kalt utan gardiner.
Jag tycker inte att det är för kalt utan (fönstrens form hjälper mycket tycker jag) och tror att det blir svårt att få det att se bra ut med gardiner där, tyvärr. Men så är jag ingen gardinmänniska heller...
 
behöver lite hjälp och kanske råd, vill ha upp vita gardiner till våra fönster, de ska i så fall hänga på sidorna av fönsterna för att ha maximalt ljusinsläpp, men väggarna är helt orörda betongväggar och vid diskmaskinen så är där egentligen inte plants för en längd när man öppnar.
Kan man ändå ha gardin där utan att det ser "dumt" ut? Det är ju inte så att jag bara kan hänga upp och testa för vi måste borra och väggarna är "förstörda"

Tycker det blir för kalt utan gardiner.
Häng upp gardinerna på en bra takskena så är det bara att dra undan den högraste längden från diskmaskinen när ni håller på med disken. För den mesta tiden har ni väl diskmaskinen stängd vill jag tro 😊 Vi har satt upp Hastas skena ”Superglide” hemma hos oss. Med den är det väldigt enkelt att flytta om gardinlängderna. Jag tror det finns flera sorter som är bra.
 
Jag hade först tänkt sätta film på köksfönstren nu när löven faller då alla som passerar glor rakt in i köket, men nu funderar jag på att sätta upp någon form av rullgardin istället så jag kan välja ljusinsläppet. Jag har massor med plantor på altanen som jag tänkt ta in, det blir nog för mörkt med film?
 
Jag hade först tänkt sätta film på köksfönstren nu när löven faller då alla som passerar glor rakt in i köket, men nu funderar jag på att sätta upp någon form av rullgardin istället så jag kan välja ljusinsläppet. Jag har massor med plantor på altanen som jag tänkt ta in, det blir nog för mörkt med film?
Sätt plantorna i fönstret så skymmer de?

Jag har samma problem. Har persienner men det är ett himla meck. Funderar på cafégardin med fjädrande gardinstång.
 
Jag hade först tänkt sätta film på köksfönstren nu när löven faller då alla som passerar glor rakt in i köket, men nu funderar jag på att sätta upp någon form av rullgardin istället så jag kan välja ljusinsläppet. Jag har massor med plantor på altanen som jag tänkt ta in, det blir nog för mörkt med film?

Jag har film i köket och tycker det släpper in bra med ljus ändå :) plus att växterna gör att det skymmer lite (dvs när jag hade högre växter...)
20201013_192344.jpg
 
Sätt plantorna i fönstret så skymmer de?

Jag har samma problem. Har persienner men det är ett himla meck. Funderar på cafégardin med fjädrande gardinstång.
Det räcker inte, jag vill kunna gå ehum, naken i mitt hus. När löven faller så täcker de inte mina sk ädlare delar längre och att gå från sängen till matbordet om jag är ledig eller ska logga in på jobbet och förslår inte längre. Det jag vill rädda är bl a hängpelargon, chili, körsbärstomater, paprika och det förslår inte långt när vägen är ca 0,5 m högre än tomten vid köksfönstret.

Sommartid underbart med blommande syrén och rosor, hösten, nja.
 
Svampa med filmjölk! Har inte testat själv pga har inget behov, men har sett många och det verkar lätt att få ett bra resultat samt lätt bortstädat om det behövs. Kolla på ekotipset på Instagram, hon beskriver hur man gör.

Men hur fungerar det med bakterie tillväxt och hygien om man har det på fönstret under en längre tid? Man tar väl kanske inte så ofta på sina fönster men ändå 🤷
 
Vi är på gång att flytta till gemensam lägenhet. Bägge gillar att blanda gammalt med nytt och att göra saker tillsammans. Vårt senaste tillskott är en gammal, men gedigen byrå.
Den var inte så vacker när den kom men efter lite tlc blev den perfekt för oss.

Före
IMG_20201008_174654.jpg
 
och i dagsljus. ignorera det som står på bordet. Det har nu fått flytta ner i källaren

122400438_683272652587756_4420293770020391116_n.jpg


Letar efetr nya gardiner. Något mönstrat men hittar inget. Vill ha längder vid bordet och hissgardin till vänster, Gärna samma. Letar efter ngt bra tyg.
 

Liknande trådar

Svar
551
· Visningar
29 259
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 508
Senast: Marita73
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
998
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp